Her er de mange sunde fordele ved at gå
© Foto: Morten Andersen

Der er mange flere sunde fordele ved at gå, end du tror

Og ja, det tæller som rigtig motion!

13. februar 2017 af Redaktionen

I det nummer af Woman, der er på gaden lige nu, sætter vi fokus på det at gå. Det er nemlig en god genvej til en sundere livsstil, som samtidig er overskuelig for de fleste. 

Er du i tvivl om, hvad jævnlige gåture kan gøre for dig og din sundhed? Så bliv klogere (og få mere lyst til at snøre kondiskoene), når du har læst de mange fordele herunder.

1. Du forbrænder kalorier og kan bedre holde vægten.

2. Du nedsætter risikoen for at få livsstilssygdomme som diabetes og hjerte-kar-sygdomme.

3. Daglige gåture sænker din hvilepuls og dit blodtryk.

4. Motion har en positiv effekt på kolesteroltallet.

5. Du holder gang i bevægeapparatet og styrker knogler og muskler. 

6. Daglige gåture reducerer stress. 

7. Motion virker appetitregulerende.

8. Det er skånsom motion for led i f.eks. ankler, knæ og hofter.

Vil du gerne vide, hvordan det gik, da vi satte Marianne fra Woman til at gå 10.000 skridt om dagen i en måned? Læs hendes beretning i det nye Woman, der er på gaden nu. Du vil sikkert blive overrasket over, hvor stor en forskel gåture kan gøre – også for dig.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?