Debatten » Mad » hvordan laver i brun sovs?

hvordan laver i brun sovs?

1. bluejeans Profilbillede for bluejeans Indlæg: 311
    1. marts 2012, 12.29 Opdateret d. 1. marts 2012, 12.29

hej piger.. hvordan laver man brun sovs til kartofler. hvordan vil i gøre?

2. Lady Mor til den dejligste dreng ❤ Profilbillede for Lady Indlæg: 949
    1. marts 2012, 12.39

Gør jeg kun, hvis jeg har lavet en steg, så jeg kan bruge kraften derfra. Ellers smager det ikke af noget.
    Har jeg lavet en steg (og vil have brun sovs), så hælder jeg kraften i en gryde (evt. skimmer den), kommer en passende mængde mælk (fløde, hvis man er til det) i, og kulør. Så koger jeg den op, og jævner, hvorefter jeg smager til med salt. Ganske simpelt.
    Jeg ved, at Knorr er begyndt at lave en pulverversion af brun sovs. Har ikke prøvet den, så kan ikke fortælle, om den er god.

3. fairydee Profilbillede for fairydee Indlæg: 304
    1. marts 2012, 12.54

Man kan også lave den ved at smelte lidt smør i en gryde og så putte mel i ("smørbolle". Herefter koger man det op med lidt mælk af gangen. Som smag kan man bruge kraften fra kødet (klart bedst) eller snyde lidt og bruge boullion.
    Jeg synes personligt, at det er lækkert med svampe i brun sovs, men det kommer selvfølgelig an på, hvad man serverer det til

4. <3<3<3 Måske jeg bare er for gammel til at være herinde....? Profilbillede for <3 Indlæg: 1170
    1. marts 2012, 13.37 Opdateret d. 1. marts 2012, 13.37

Jeg tager altid den nemme udvej mht sovs.
    Tag noget madlavningsfløde og kog op. Put fond i. Man kan få okse, kalve, kyllinge og ande fond i butikkerne, og så sovse kulør. Smag til med evt ketchup eller sambaoylec. Smide evt nogle stegte champignoner med. Mums, det er lækkert, og kræver ikke at du har lavet en stor steg til.

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud