Debatten » Studie og job » Uddannelser med vinterstart 2014

Uddannelser med vinterstart 2014

1. Inocentecph Profilbillede for Inocentecph Indlæg: 67
    29. oktober 2013, 20.01

Hej piger
    Jeg vil gerne starte til at læse fra januar/ februar måned, men syns ikke jeg kan finde så mange uddannelser med vinterstart?
    Kender i nogen?

2. Brugeren er slettet.
    29. oktober 2013, 20.16 Opdateret d. 29. oktober 2013, 20.18

Der er flere professionsbachelor uddannelser, som har studiestart i februar fx hvis du vil læse til sygeplejerske eller pædagog. Men det kan selvfølgelig variere alt efter, hvor du skal læse henne. Der er dog som regel kun ansøgningsfrist én gang om året de fleste steder, så det kræver, at man søger inden ansøgningsfristen, som plejer at være d. 5. juli (for kvote 1).

3. calypso Profilbillede for calypso Indlæg: 2748
    29. oktober 2013, 20.18 Opdateret d. 29. oktober 2013, 20.18

Er det bare underordnet hvilken uddannelse du vil starte på?

Jeg mener at nogle professionsuddannelser har vinter start, og det har lægevidenskab også, men selvom der er vinterstart har langt de fleste uddannelser frist for ansøgning i start juni, også for dem der er vinterstart.

4. Sishu Profilbillede for Sishu Indlæg: 1763
    29. oktober 2013, 20.46

Øh. Er det ikke en idé at vælge uddannelse udfra interesse fremfor optagelsesperiode? Du har kun 70 klip SU, så det er da dumt at bruge 8-9 af dem for at komme på en eller anden uddannelse for at få penge.
    Og når du ikke engang gider at nævne hvilken retning du er interesseret i, er det sku svært at hjælpe.
    Men der er en okay mængde af professions uddannelser der har vinteroptag.

5. Inocentecph Profilbillede for Inocentecph Indlæg: 67
    29. oktober 2013, 21.54 Opdateret d. 29. oktober 2013, 22.05

Sishu sagde:

Øh. Er det ikke en idé at vælge uddannelse udfra interesse fremfor optagelsesperiode? Du har kun 70 klip SU, så det er da dumt at bruge 8-9 af dem for at komme på en eller anden uddannelse for at få penge.
    Og når du ikke engang gider at nævne hvilken retning du er interesseret i, er det sku svært at hjælpe.
    Men der er en okay mængde af professions uddannelser der har vinteroptag.

Hvem sagde jeg vil starte på en uddannelse kun for at få penge ???? Hvis du ikke har noget klogere at kom med så syns jeg du skal lade være med at kommentere det.

6. Inocentecph Profilbillede for Inocentecph Indlæg: 67
    29. oktober 2013, 21.59

Tak til de andre for svaret..
    Jeg søgt ind til socialrådgiver her til vinterstart 2014. Men vil gerne have en plan B hvis nu jeg ikke bliver opdaget.

7. Ansjosen Profilbillede for Ansjosen Indlæg: 2876
    30. oktober 2013, 11.49

Inocentecph sagde:

Tak til de andre for svaret..
    Jeg søgt ind til socialrådgiver her til vinterstart 2014. Men vil gerne have en plan B hvis nu jeg ikke bliver opdaget.

Uanset om du søger sommer- eller vinterstart, skal du søge i marts/juli. Så hvis du ikke i forvejen har søgt en anden prioritet, må du søge igen til foråret.

8. DragonLady Profilbillede for DragonLady Indlæg: 852
    30. oktober 2013, 16.22

Har selv lige søgt ind på Niels Brock under Sundhedsservicesekretær uddannelsen hellere starte tidligere en gå og vente og kede sig til sommeren.
    De har frist til d. 1 November.

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud