Debatten » Sundhed » P-pille vrøvl og for mange smerter! :/

P-pille vrøvl og for mange smerter! :/

1. Smiletrold Profilbillede for Smiletrold Indlæg: 261
    7. maj 2012, 19.27

Hej.

Jeg er på p-piller (mærket Qlaira) og har været det i et år, men nu er det begyndt at "røvrende" mig. Jeg har sprunget mine pauser over det sidste halve år, fordi jeg har så ondt under min mens.(Ja jeg har prøvet med smertestillende, og jeg tager alt for meget, da smerterne er så stærke. Ikke nogen holdbar løsning..)

Men nu er min mens begyndt at komme alligevel, når jeg begynder direkte på en ny pakke.. Jeg havde så besluttet mig for at tage mig sammen og holde pausen denne gang, og jeg skal holde den i morgen. Men jeg har haft store menssmerter i 3 dage, inden min pause.. Jeg er virkelig ked af det, og det påvirker min eksamen..
    Men nu vil jeg til min læge i morgen, jeg kan ikke med de smerter mere.. Men jeg vil lige høre jer med virkelig stærke menssmerter, hvilke p-piller er i på? Jeg vil nemlig gerne blive på p-pillerne, så jeg kan styre den. Jeg føler bare ikke, at min læge tager mig alvorligt ang. smerterne, så i morgen vil jeg være klar. Jeg skal ha noget der virker nu..!

2. turqouoise Stædighed er en egenskab, der langt bedre end sit rygte Profilbillede for turqouoise Indlæg: 1040
    7. maj 2012, 20.08

Hvad med at prøve anden læge? Det holder jo ikke, at du har et problem, som din læge ikke tager seriøst.

Mht. det med at springer over, så ved jeg fra en veninde, der springer over flere gange i træk, at man er nødt til at have en pause en gang imellem, for ellers får man pletblødninger i utide i stedet for menstruation.

All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them. - Walt Disney
  3. Smiletrold Profilbillede for Smiletrold Indlæg: 261
    7. maj 2012, 20.12

Morgenhorn -Jeg har hende, fordi hun er den eneste, som jeg føler mig fortrolig med. Men jeg går ikke derfra i morgen uden en sikker løsning!

Og det med pletblødningerne dem har jeg fået, så nu går det altså ikke. Jeg kan jo ikke rende rundt og være bange for at få min mens..

4. MissChamp Baby I can see your halo <3 Profilbillede for MissChamp Indlæg: 540
    7. maj 2012, 21.03

Jeg vil råde dig til at prøve et nyt p-pille mærke, og se om det bliver bedre. Jeg kan ikke lige anbefale noget.. Er selv på Novynette, og de er gode for mig, men de dæmper ikke mine menstruationssmerter...

5. Loudie Profilbillede for Loudie Indlæg: 2144
    10. maj 2012, 10.01

Jeg tager yasmin - jeg har stadig fuldstændig sindssyge mens smerter, men tilgengæld bløder jeg næsten ikke!

6. nakedbeauti Profilbillede for nakedbeauti Indlæg: 1635
    10. maj 2012, 10.24

Jeg skal ikke kunne anbefale et særligt mærke, da jeg aldrig har hørt om at et særligt mærke skulle nedsætte smerterne ved menstruationen... Du kan tage ipren som smertestillende - det er bedre end pamol og panodil osv...

Dog har du kun været på p-piller et års tid, og det har en betydning... Jo længere tid man er på p-piller, desto mindre og mindre bliver slimhinden der skal afstødes, så med tiden vil man få færre pletblødninger og menstruationer, når man springer pauserne over... Glemmer man en p-pille eller har man diarre eller opkastning, så kan menstruationen dog gå i gang, når man ikke holder pauser... Men jeg tror ikke der er det store at gøre andet end at holde pauserne i et bestemt interval (fx. hver 3.-4. måned) i en periode og så langsomt gøre det længere... Med tiden vil slimhinden i livmoderen være meget tynd pga. p-pillernes hormoner der gør den ikke bliver bygget ordentligt op og du samtidigt afstøder det der måtte være, og så vil du få bedre kontrol med pauserne... 100% kontrol kan man dog aldrig forvente, men jeg har taget p-piller i mange år (ca. 8-9 år) og jeg har stort set overhovedet ikke pletblødninger medmindre jeg har glemt en p-pille, og jeg får kun uheldigvis menstruation ved glemte p-piller (yderst sjældent) og sådan har det været i nogle år...
    Da jeg begyndte at springe pauser over for nogle år tilbage, så kunne menstruationen godt finde på bare at komme efter fx. 3 måneder, og jeg følte jeg trængte til at "bløde ud" og med tiden blev der længere og længere imellem det skete eller at jeg havde behov for det... Så i dag kan jeg let springe nærmest alle pauser over hvis jeg vil, så jeg bløder kun i perioder hvor jeg har tid, for at spare penge og spare kroppen for lidt hormoner - og tjekke jeg ikke er gravid...

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud