Debatten » Sundhed » hovedpine på arbejde

hovedpine på arbejde

1. MieM Profilbillede for MieM Indlæg: 1234
    20. oktober 2012, 21.19

hey girls.

endnu en aften ligger jeg med hovedpine efter en lang arbejdsdag som går igang igen i morgen klokken halv 8. jeg arbejder i butik og sidder primært i kassen, og det kan min krop simpelthen åbenbart ikke klare. Jeg har simpelthen så meget hovedpine hver evig eneste gang jeg kommer fra arbejde.
    Det har højst sandsyndligt noget at gøre med at jeg ikke spiser så meget i løbet af en 11-12 timers vagt, da jeg kun har én pause i løbet af sådan en dag. Jeg har prøvet ai have noget vand med op i kassen, men jeg har bare en lille blære, også skal jeg virkelig bare tisse hele tiden, og det er jo knap så smart når man ikke rigtig kan forlade kassen

nogen der ved hvad jeg kan gøre for ikke at have så ondt i hovedet. Det er virkelig så slemt lige nu at jeg ikke engang kan spise, jeg har direkte kvalme, men så har jeg bare nærmest heller ikke fået noget mad idag

2. munskin Profilbillede for munskin Indlæg: 3218
    20. oktober 2012, 21.26

Det kan da ikke passe at du kun må forlade kassen for at holde pause een gang i løbet af en 12 timer vagt! Er der ikke nogle regler eller et andet?

3. MieM Profilbillede for MieM Indlæg: 1234
    20. oktober 2012, 21.36

jeg har 45 min, og jeg "må godt" dele den i to, men det er sådan noget årh hvor besværligt, hvis der er nogle der gør det, så kan jeg ikke rigtig lide at gøre det
    jaa ved godt det er lidt dumt, kan selv høre det når jeg sidder og skriver det;(

4. MieM Profilbillede for MieM Indlæg: 1234
    20. oktober 2012, 21.36

btw så sidder jeg maks i kassen i 10 timer, bare så det ikke lyder somom jeg overdriver det

5. moroccan Leave a little sparkle wherever you go Profilbillede for moroccan Indlæg: 1145
    20. oktober 2012, 21.40

MieM sagde:

hey girls.

endnu en aften ligger jeg med hovedpine efter en lang arbejdsdag som går igang igen i morgen klokken halv 8. jeg arbejder i butik og sidder primært i kassen, og det kan min krop simpelthen åbenbart ikke klare. Jeg har simpelthen så meget hovedpine hver evig eneste gang jeg kommer fra arbejde.
    Det har højst sandsyndligt noget at gøre med at jeg ikke spiser så meget i løbet af en 11-12 timers vagt, da jeg kun har én pause i løbet af sådan en dag. Jeg har prøvet ai have noget vand med op i kassen, men jeg har bare en lille blære, også skal jeg virkelig bare tisse hele tiden, og det er jo knap så smart når man ikke rigtig kan forlade kassen

nogen der ved hvad jeg kan gøre for ikke at have så ondt i hovedet. Det er virkelig så slemt lige nu at jeg ikke engang kan spise, jeg har direkte kvalme, men så har jeg bare nærmest heller ikke fået noget mad idag

Ved godt at det er en lidt usund løsning, men kan du ikke have noget slik liggende som du kan snuppe når der ingen kunder er? Synes godt det kan kvikke en op og redde en fra en hovedpine fordi man ikke har spist.

6. Brugeren er slettet.
    23. oktober 2012, 12.19 Opdateret d. 23. oktober 2012, 12.21

moroccan sagde:

MieM sagde:

hey girls.

Ved godt at det er en lidt usund løsning, men kan du ikke have noget slik liggende som du kan snuppe når der ingen kunder er? Synes godt det kan kvikke en op og redde en fra en hovedpine fordi man ikke har spist.

Ja, eller måske noget tyggegummi/frugt sammen med noget vand
    Husk også at spise en stor portion morgenmad før du tager på arbejde. Gerne med et miks af fibre og frugt. (Havregryn og banan f.eks.)

7. Brugeren er slettet.
    23. oktober 2012, 12.40

Arbejder du i Lidl?
    Det gør jeg, og sådan fungerer det også hos os. Når jeg arbejder om lørdagen, arbejder jeg fra 6-18.30 med 45 minutters pause. Den holder jeg på én gang, fordi der bare er så travlt. Vi "må gerne" dele den i to som dig, men det er ikke en optimal løsning, for ofte ender det med, at man ikke får den sidste halvdel af pausen, fordi der ikke er tid.
    Jeg sidder også primært i kassen, og der er kunder HELE tiden. Bortset lige fra lige når vi åbner og så kan der være huller det sidste kvarter op til lukketid. Så her er der heller ikke mulighed for at forlade kassen.
    Jeg tisser af inden jeg åbner butikken, i starten og slutningen af min pause, hvis jeg kan komme til det op til lukketid og når jeg har fri.
    Jeg er den type, som ikke kan spise ret meget om morgen. Fordi jeg bor ca. 10 km væk fra mit arbejde, så skal jeg køre hjemmefra ca. kl. 5.40, og så tidligt kan jeg simpelthen ikke spise.... Så jeg har det ofte fysisk dårligt på arbejdet der op til middag. Det er rigtig ubehageligt, og jeg kan virkelig sætte mig ind i din situation.
    Fordi jeg sidder så meget i kassen, er jeg begyndt at få rigtig, rigtig ondt i ryggen. Jeg har i forvejen en g-skål i bh-størrelse, så der er også en ordentlig belastning for ryggen der. Så faldt jeg af en hest for nogle år siden, og når jeg sidder ned for længe, får jeg rigtig ondt i lænden. Og så er det bare hårdt fysisk arbejde, så min ryg er meget belastet. Jeg går også på gymnasiet, og der sidder vi jo også ned hele tiden. På arbejdet prøver jeg at variere ved at stå op lidt, men det er altså bare en træls arbejdshøjde.

Har du snakket med din chef om, måske t komme ud på gulvet lidt?

Jeg har, men jeg er nederst i "hiakiet" fordi jeg er ungarbejder, så jeg slår ikke igennem. Og lige nu er jeg på randen til at sige mit job op, for jeg føler slet, slet ikke, at jeg er en del af teamet og bliver respekteret af de andre medarbejdere...

Jeg kan fuldt ud sætte mig ind i din situation.
    Det er sådan hos os, at

8. petrichor Profilbillede for petrichor Indlæg: 775
    25. oktober 2012, 19.40

Du kan overveje at tage en Smoothie med, det er nogenlunde sundt, mætter lidt og kan drikkes lidt diskret samme måde som vand. Ellers måske sådan nogle nupo portions drikke?

9. Shakti Profilbillede for Shakti Indlæg: 6713
    26. oktober 2012, 01.34

Det kan da ikke være lovligt at arbejde på den måde Du må f.eks. ikke blive nægtet at gå på toilettet.. Jeg ville ærligt talt sende en anonym indberetning til arbejdstilsynet, hvis det var mig..

10. Awkward Profilbillede for Awkward Indlæg: 773
    26. oktober 2012, 10.23

Kan du ikke ringe efter en anden kasseassistent, når du bliver tissetrængende? Det tager vel ikke mere end 5 min. lige at løbe på toilettet, tænker jeg? Det gør jeg i hvert fald, der hvor jeg arbejder, og det er ikke noget problem

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud