Vis forklaring
Skjul forklaring
Du kan abonnere på tråde og få tilsendt en email med de seneste indlæg - du vælger selv om du vil have besked hver gang der bliver skrevet, eller blot en samlet opdatering én gang om dagen.
Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid spørge i vores support-forum.
God fornøjelse!
Woman.dk
Hej Woman redaktion.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at i skrev om Polycysteovariesyndrom også kaldet PCOS. 1 ud af 7 kvinder lider af det og mit indtryk er at langt fra de fleste har helt styr på hvad det egentlig er, hvad man må spise, hvordan man lever med det og hvad konsekvenserne i værste fald kan være (fx. nedsat fertilitet).
Jeg har det selv og synes at informationen om det på nettet er meget kringlet og man skal sortere meget i de ting der står. Det er svært at vide hvad der er relevant for mig. Jeg tror at det kunne være til stor hjælp for mig og mine "fellow" PCOS-søstre.
Jeg håber at I vil overveje at skrive om det!
Mvh. / Stefani
Årh tak, det havde jeg selvfølgelig ikke undersøgt..
Jeg vil også rigtigt gerne have noget (mere) om det!
- I sold my soul to the devil, and then I stole it back!Det samme med BDD (Body Dysorphic Disorder)
Det er altså temmelig vanskeligt for et dameblad at gå i dybden med forskellige sygdomme/lidelser hvor der ikke er et fast mønster i symptomerne. Både med PCOS og BDD er det vidt forskelligt hvilke symptomer den enkelte har og hvor meget de er hæmmet i hverdagen.
Det handler ikke om ham du kan leve med, men om ham du ikke kan leve uden...Det er forvirrende at søge på internettet fordi der er så mange forskellige artikler og den enkeltes oplevelse af at leve med en sygdom er helt individuel. Når det er så vanskeligt som patient eller pårørende at sortere i materialet vil det være endnu sværere for en journalist at skrive en artikel der kan have interesse for alle. Især en journalist uden medicinsk baggrund, da de ikke vil kunne dække alle aspekter.
Pcoinfo.dk....
har selv haft PCO siden 96, og det er først inden for de senere år man har fundet ud hvad det helt nøjagtig er. Man kan sagtens skrive om PCO, selvom der er mange symtomer er der mange ting der er fælles for os med PCO. den følelsesmæssige del, den fysiske del og den medicinske del. Vi er jo alle påvirket i lille eller stor grad alt efter hvor "stærk" vores PCO er.
bottomline er at det stinker at have PCO, at det er frustrende at få afvide man muligvis ikke kan få børn!!
prøv www.PCOforum.dk
Det er et forum for kvinder med PCO, og der kan man dele stort og småt.. Jeg har fået meget hjælp derinde fra andre PCO piger..
Jeg har haft PCO i 3 år, og er nu først ved at tage kampen mod den.. Render i pendulfart mellem hjem og sygehus og gynækolog, håber det gi'r pote i sidste ende