Debatten » Sex » p-piller & fortrydelsepille.

p-piller & fortrydelsepille.

1. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

27. juni 2009, 22.28 Opdateret d. 27. juni 2009, 22.28

hej alle (:
    jeg havde igår sex med min kæreste,
    og jeg startede på p-piller i torsdags men min læge
    sagde jeg først måtte dyrke sex uden kondom efter
    en måned, nu er det bare vi gjorde det uden,
    og nu vil jeg vide om jeg skal tage om og købe en fortrydelsepille?,
    vil det skade mig hvis jeg tager fortydelsespillen mens jeg er
    begyndt på p-piller, vil hellere være sikker end ikke fordi
    jeg ønsker bestemt ikke være gravid som 15årig.

pleas hjælp ..
    knus ;i

2. Anna.A Profilbillede for Anna.A Indlæg: 64
    27. juni 2009, 23.05 Opdateret d. 27. juni 2009, 23.09

Hej..

Hvis du startede på dine p-piller i torsdag og du havde sex i går - bør du ikke være gravid - da Æggelæsningen kommer midt i menustartionen. (Dette gælder dog ikke, hvis man har været på p-piller i over en mdr.!)

Må jeg benytte samme lejelighed til og sige, at jeg synes det er ofte jeg høre om yngre piger som ikke benytter sig godt nok, hvilket jeg synes er rigtig ærgeligt - tænk jer nu om, det er sku ærgeligt og blive gravid, som 15 årig! Der følger et ansvar med når man har sex!

3. Susannah Profilbillede for Susannah Indlæg: 4
    28. juni 2009, 01.21

Så vidt jeg husker plejer p-piller da at være sikre før der er gået en måned. Anyways, så sker der ikke noget ved at tage en fortrydelsespille, selvom du tager p-piller. Du skal gøre det inden for 72 timer, og helst hurtigst muligt. Jeg har selv været i tvivl om det på et tidspunkt, da jeg opdagede at jeg havde glemt at tage en p-pille, og blev rådet til at tage en fortrydelsespille af lægen.
    Held og lykke, og husk nu kondomet indtil p-pillerne er helt sikre.

4. Susannah Profilbillede for Susannah Indlæg: 4
    28. juni 2009, 01.33

Susannah sagde:

Så vidt jeg husker plejer p-piller da at være sikre før der er gået en måned. Anyways, så sker der ikke noget ved at tage en fortrydelsespille, selvom du tager p-piller. Du skal gøre det inden for 72 timer, og helst hurtigst muligt. Jeg har selv været i tvivl om det på et tidspunkt, da jeg opdagede at jeg havde glemt at tage en p-pille, og blev rådet til at tage en fortrydelsespille af lægen.
    Held og lykke, og husk nu kondomet indtil p-pillerne er helt sikre.

Jeg glemte at skrive, at du selvfølgelig skal gå efter hvad din læge har sagt omkring p-pillernes sikkerhed. Han/hun ved helt sikkert mere om det end os debattører. Men det ved du vel godt

5. Anna.A Profilbillede for Anna.A Indlæg: 64
    28. juni 2009, 09.31

Anna.A sagde:

Hej..

Hvis du startede på dine p-piller i torsdag og du havde sex i går - bør du ikke være gravid - da Æggelæsningen kommer midt i menustartionscyklusen. (Dette gælder dog ikke, hvis man har været på p-piller i over en mdr.!)

Må jeg benytte samme lejelighed til og sige, at jeg synes det er ofte jeg høre om yngre piger som ikke benytter sig godt nok, hvilket jeg synes er rigtig ærgeligt - tænk jer nu om, det er sku ærgeligt og blive gravid, som 15 årig! Der følger et ansvar med når man har sex!

6. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

28. juni 2009, 13.44

- jeg er meget glad for det i har skrevet, b)'
    jeg tror jeg køber en fortrydelse pille imorgen for at være 1oo%
    sikker,

7. kiss1 Profilbillede for kiss1 Indlæg: 87
    29. juni 2009, 15.06

p-piller er sikre fra den dag du starter med at tage dem, men når din læge har sagt noget andet er det bedste nok at gå på apoteket og købe en test.det kan jo være en anden slags p-piller for der er jo en grund til at han har sagt det (:

8. skoerdejlige 5 Profilbillede for skoerdejlige Indlæg: 1434
    29. juni 2009, 21.23

P-piller er altså kun sikre fra den dag man starter på dem, hvis den dag er den dag du får din mens. Så hvis du ikke begyndte på dine p-piller den første dag hvor du havde mens er de ikke sikre - Hvilket det lyder som om du ikke har gjort, derfor din læge har sagt at de først er sikre efter en måned - hvilket også er rigtigt.

9. Sommervejr Profilbillede for Sommervejr Indlæg: 9
    29. juni 2009, 22.06

Nu når vi er ved dette emne om at blive gravid...
    Jeg har aldrig helt forstået om man kan blive gravid i denne 8-dages pause man har fra p-pillerne, hvis man ikke beskytter sig ellers. Og man ellers tager dem som man skal ?
    Håber der er nogle der vil svare ?

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud