Debatten » Sex & Mænd » Fantasier om kærestes venner

Fantasier om kærestes venner

Abonnér på denne tråd Giv mig besked på min email:
Du kan følge med i denne tråd & deltage i andre debatter med en profil på Woman.dk
  1. Contagi Contagi Indlæg: 32
    21/12 2009 kl. 16:36

Jeg kom til at tænke over dette den anden dag og tænkte, at det kunne være et godt emne til en lille diskussion. Hvad er jeres holdning til at have små fantasier om og "crushes" på sin kærestes venner? Ikke noget alvorligt, bare en smule sjov. Og er der nogen, der har nogle historier, der skal deles? .

2. LouiseR sommerfugl.jpg Indlæg: 711
    21/12 2009 kl. 19:46

Jeg synes slet ikke det hører hjemme nogen steder!
    Dér er jeg nok meget firkantet. Alle mennesker har fantasier, det er jeg med på (inkl. mig selv), men det er forkert at have fantasier om kærestens venner. Jeg ville aldrig tillade mig selv at tænke i de baner.
    Tanken om at min kærester tænder på/har fantasier om mine veninder frastøder mig også, så det går begge veje..

3. Anne87 Indlæg: 25
    21/12 2009 kl. 20:06

Ja et eller andet sted giver jeg ret i at det er forkert. Men vil ikke pudse min glorie og sige at jeg aldrig har gjort det. Tror altså at det er meget naturligt at tanken lige strejfer en hvordan det er... Har da flere gange kort forestillet mig hvordan det kunne være sammen med en af min eks' venner... Bare sjov at lege med tankerne Så længe man ikke viser det udadtil og ikke snakker om det, så kan jeg ikke se at det skulle være så farligt

4. Miss_Lindhardt Miss_Lindhardt Indlæg: 33
    21/12 2009 kl. 20:24

Jeg har altså en fornemmelse af, at de fleste drenge en gang i mellem fantaserer lidt om kærestens veninder. Når jeg har emnet oppe men mine drengevenner, har de fleste i hvert fald alle indrømmet, at det er sket. Og de er altså ikke specielt player-agtige eller løse på tråden. Og hvis de gør det, hvorfor skulle vi piger så holde os fra en lille fantasi engang i mellem? Så længe det bliver ved fantasien, kan jeg ikke se, at det skulle være et problem. Fantasierne skal selvfølgelig heller ikke tage overhånd. Der skal jo også være plads til kæresten i fantasierne engang i mellem. Hvis det var min egen kæresten, ville jeg selvfølgelig overhovedet ikke høre ham fortælle om det. Han skal holde det for sig selv. Men jeg synes jo også selv, at jeg har de smukkeste og dejligste veninder i verden, så hvis de dukker op i en fantasi, forstår jeg det da godt.

5. koldt_vand DSC00508.JPG Indlæg: 453
    22/12 2009 kl. 13:12

hvis man bruger ordet fantasi og fantasere så er det fløjtende ligemeget hvem, hvad og hvordan og hvorledes. det er det der er pointen i fantasi.. Så efter min mening kan min partner fantasere så tosset han vil, så længe jeg ikke behøver at høre om hvem.. det er hans privatliv og det vil jeg på ingen måde fratage ham.. Alt andet ville ikke være at respektere sin partner..

nu på 3. semester som sygeplejestuderende.
  6. Pravocê rosa.jpg Indlæg: 692
    22/12 2009 kl. 13:30

koldt_vand sagde:

hvis man bruger ordet fantasi og fantasere så er det fløjtende ligemeget hvem, hvad og hvordan og hvorledes. det er det der er pointen i fantasi.. Så efter min mening kan min partner fantasere så tosset han vil, så længe jeg ikke behøver at høre om hvem.. det er hans privatliv og det vil jeg på ingen måde fratage ham.. Alt andet ville ikke være at respektere sin partner..

Enig Så længe han ikke fører sine fantasier ud i livet, vil jeg helst leve i lykkelig uvidenhed om, hvad han fantaserer om og med hvem.

Har måske fundet den højere mening...
  7. Bank"woman" Bank"woman" Indlæg: 45
    22/12 2009 kl. 15:28

Jeg tror det er meget naturligt.. og endnu mere vigtigt.. at leve sine fantasier ud oppe i hovedet.. ellers har jeg oplevelen af at det bliver meget værre.
    Udlev fantasien/forestilling oppe i dit hoved... - når det så er gjort er det ligesom ude af verden.. så dukker der nok en ny fantasi op.
    Neeej ville også syntes det var vildt træls hvis jeg vidste min kæreste lå og gjorde nøjagtigt det samme.. men jeg tror nu engang det er meget naturligt.
    og man behøver jo ikke at fortælle hinanden ALT.
    Så længe man kun tænker tanken.. og ikke tænker på at leve det ud i virkeligheden.. syntes jeg det er ganske naturligt..

)

8. Mettemusen Mettemusen Indlæg: 350
    22/12 2009 kl. 15:32

Tjah. Nu kan jeg kun tale på egne vejne, men har kun én erfaring med fantasier om kærestens venner, og ja, det endte så med at jeg blev kæreste med vennen. Det betyder ikke, at jeg tror, at alle udlever deres fantasier, men ja, det ville personligt bekymre mig, hvis jeg fik fantasier om min nuværende kærestes venner, eller hvis han fik om mine veninder.

I min situation ville jeg ikke have fantaseret om vennen, hvis jeg havde haft det godt hos kæresten. Jeg tror godt på, at det ikke er sådan for alle, men sådan var det for mig.

På den anden side, synes jeg ikke det er FORKERT at fantasere om kærestens venner, for man bestemmer vel ikke som sådan selv, hvem man finder tiltrækkende.

Og så synes jeg også der er forskel på et nysgerrigt "Hmm, hvordan ville det mon være?" og på gentagne "Åhh, jeg tror det ville være såååå skønt". Førstnævnte ville bekymre mig en hel del mindre. Særligt fordi min kæreste engang fortalte mig at han havde sådan en "fantasi" som selveste dronning Margrethe, haha.

9. Contagi Contagi Indlæg: 32
    23/12 2009 kl. 18:08

Hvad synes I så: Er det mere forkert end at fantasere om kendte mennesker? Jeg ved godt, at disse kendte mennesker oftest er uopnåelige, og dermed kan det i de fleste tilfælde kun blive ved fantasien, men bare fordi man har en uskyldig fantasi om en "rigtig" person, betyder det jo ikke, at man har tænkt sig at gøre den virkelig .

10. anonym2 Autumn Leaves.jpg Indlæg: 1144
    23/12 2009 kl. 18:23

Det samme gælder vel uanset om det er nogen man kender eller om det er en eller anden kendt person...
    Jeg tror at alle fantaserer indimellem, og det er helt normalt. Så længe man ikke udlever fantasien eller at fantasien rangerer højere end den person man nu er sammen med.
    Det er måske mere acceptabelt hvis det er Johnny Depp, for alle ved jo at der er større chance for at vinde i lotto end der er for at udleve noget med ham. Det er noget andet hvis det er en af kærestens eller egne venner. Hvis der er lidt knas i forholdet kan man måske godt risikere at fantasien bliver til noget der skal prøves af...

Det handler ikke om ham du kan leve med, men om ham du ikke kan leve uden...

Skriv indlæg

Du skal være logget ind for at kunne skrive her

eller Opret din egen profil på Woman.dk
Opret profil Log ind