Debatten » Sex » INSP: pakke kalender.. hvorfor bruger i så mange penge?

INSP: pakke kalender.. hvorfor bruger i så mange penge?

1. [Benedicere] vup vup vup og bil-lygte Indlæg: 550
    16. september 2008, 23.23 Opdateret d. 16. september 2008, 23.23

læste lige tråden om pakke kalender til kæresten og tænkte: det kan der blive en god debat ud af, for er kommer min mening :

jeg synes det er skræmmende hvad folk bruger af penge, på ting til deres kærester nu til dags. så skal de have en pakkekalender, eller gaver for flere tusinde kroner.. og tænker sådan lidt: HVORFOR skal det være så dyrt.. Det giver mig kvalme.. Det er vel ikke pengene der afgøre om det er en god gave??

og hvis de både skal have pakke kalender, OG julegave så løber det da op:
    24 dage til jul.
    hvis i siger at de fire søndage er det en dyr gave lad os sætte den til 50 kr ( hvilket nok ikke slår til hvis det skal være kurbad/bjørn- et eller andet undertøj ) det er :
    50 * 4 = 200 kr.
    lad os sætte de små gaver til 10 kr ( hvilket nok heller ikke slå til hvis man skal lave mad og man ikke bor sammen/har fælles økonomi )
    det er så 20 * 10 = 200 kr.
    det er 400 kr udelukkende til en kalender. så kommer selve julegaven oveni..

jeg spørger bare: hvordan har i råd til at punge så meget ud?

og tror i jeres kæreste sætter mere pris på det/jer fordi det er dyrt, eller mængden? og får i selv noget igen??

Kunne se fidusen i det, hvis det hele var hjemmelavet, men ligefrem og gå ud og købe tingene? nej forstår det virkelig ikke ?

Life is like a box of chocolate.
  2. trolden
    16. september 2008, 23.54

(Slettet af administrator)

3. fairydee Indlæg: 241
    17. september 2008, 01.10

Jeg er helt enig med dig Benedicere - det er også derfor jeg spørger i tråden, om der er nogle der har ideer til billige/ gratis gaver.
    Der er ingen grund til at give gaver til flere tusinde kroner, hvis han ville blive lige så glad for noget billigere. Det er da ærgerligt hvis pigen tror, at hun er nødt til at give sin kæreste en dyr gave for at blive værdsat - for jeg tror da at de fleste fyre er ligeglade, om den har kostet 300 eller 1300.
    Et eller andet sted bunder det vel i noget usikkerhed fra pigens side?

4. MioMao Indlæg: 713
    17. september 2008, 01.16

Altså jeg køber bare nogle små ting som ikke koster for meget (fordi jeg ikke har råd, ville gerne give ham nogle store gaver ) Men han får så heller ikke så stor en julegave pga. pakkekalenderen. Tror hellere han vil have lidt at vågne op til hver dag, juleaften får han jo så mange gaver.

5. MioMao Indlæg: 713
    17. september 2008, 01.23

Og det der med at det bunder i usikkerhed fra pigens side, det var da en lam kommentar. Nu er vi faktisk nogle som bare godt kan lide at give gaver og glæde vores elskede. Og hvis jeg havde pengene ville jeg da købe nogle kæmpegaver til min skat. Og jeg er altså ikke usikker på mig selv i vores forhold, og føler at jeg er nødt til at købe hans kærlighed med gaver.

6. jeanettRH jeanettRH Indlæg: 135
    17. september 2008, 10.23

Hmm... Den er svær. Synes det er hårde endicier at komme med at piger der giver deres kærester dyre gaver er usikre. Som oftest giver man vil ikke gaven til sin elskede, for at få noget igen. Det gør jeg da i hvert fald ikke. Jeg giver da kun gaver fordi jeg kan lide at forkæle andre og elsker at give andre gaver. Kan det ikke være ravende lige gyldigt om gaven er billig eller dyr, det er sgu da tanken der tæller. For mig lyder det bare som om i er jaloux over at i ikke har de penge. Det skal lige siges at jeg altså heller ikke har ret mange penge, men hvis jeg endelig får nogen penge, så kan jeg da godt finde på at bruge dem på en gave til min mand. Min mand har både fået billige og dyre gaver alt efter hvor mange penge jeg har haft, og han er blevet glad for begge dele, så ja de er da forhåbentlig ligeglade med prisen. Han har fået dyre gaver, når pengene har været der, og jeg har altså ikke været usikker på ham af den grund. Jeg har bare haft lyst til at købe de ting til ham. Hvor mange af jer kan med sikkerhed sige at i ikke ville købe en dyrer gave til jeres elskede hvis i havde pengene???
    Tilgendæld vil jeg give jer ret i at gave ræset er blevet for voldsomt, og jeg kan sagtens se problemet, hvis det bliver sådan at folk bliver skuffede når gaverne så ikke er så store. Specielt i blandt børn. Jeg ville aldrig give mine børn ekstremt dyre gaver, da jeg mener vi alle skal lære at det er tanken der tæller, og det kan være svært at lære børn det, hvis de hvert år får større og større gaver.
    Bare lige lidt af mine tanker på området.

Knus J

7. Porcelet <3 Indlæg: 1883
    17. september 2008, 13.25

Jeg vil sige, at det er op til den enkelte, hvor mange penge man vil bruge på gaver, osv. Det behøver jo langt fra altid at være noget, der koster penge. De forskellige forslag til gavekort, fx. på en gang massage, er jo gratis. Og hvis man ikke har råd, kan man jo bare give gratis gaver! Men de som har råd til det, skal da uden tvivl bare købe gaverne, hvis det er det man vil!
    Synes både de gratis gaver og de købte er en god idé. Man må jo bare lave pakkekalenderen efter sit budget.
    Og jeg tvivler på at man tror ens kæreste elsker én højere, hvis man giver dyre gaver, men det er dejligt at give!
    .. Jeg synes ideen om en pakkekalender er sød, og derudover er det da også mega hyggeligt!

8. fairydee Indlæg: 241
    17. september 2008, 19.06

Hvis man giver sin kæreste dyre gaver, fordi man er bange for at han ellers ikke vil elske en, så bunder det da i høj grad i usikkerhed og lavt selvværd. Og det tror jeg altså, at der er nogle der gør.
    Bare fordi I ikke gør det, er det jo ikke ensbetydende med, at der ikke er andre.

Og jeanettRH - nej, jeg er ikke sådan et småligt menneske, at jeg misunder, at andre har flere penge end mig. Godt for dem

9. jeanettRH jeanettRH Indlæg: 135
    17. september 2008, 20.16

He he fairydee slet ikke misundelig???? Kan jeg da godt være en gang i mellem Tror i virkelig at der er nogen der giver gaver af den grund??? Ja det er der vel, men er det så ikke fordi man selv har det syn på gaver, at jo større jo bedre. Er slet ikke uenig i at det er trist vist det forholder sig sådan, men tror i der er mange som har det sådan???? (Ps. jeg er ikke kritisk, det undrer mig bare hvis det forholder sig sådan)

Knus J

10. MioMao Indlæg: 713
    17. september 2008, 20.28

fairydee sagde:

Hvis man giver sin kæreste dyre gaver, fordi man er bange for at han ellers ikke vil elske en, så bunder det da i høj grad i usikkerhed og lavt selvværd.)

Ja, det kan vi da nok alle blive enige om, men det du skrev først var: Et eller andet sted bunder det vel i noget usikkerhed fra pigens side?

Og så er det bare vi siger at det behøver det da overhovedet ikke at gøre. Det kan da ligeså godt være fordi man nyder at forkæle sin kæreste, og det er da fint, hvis man har pengene til det.

Abonnér på WOMAN.DK Se alle tilbud