22. februar 2012, 20.53 Opdateret d. 22. februar 2012, 20.53
Jeg har købt to diane von furstenberg wrap dresses brugt, og de er rigtig fine, men de lugter en del af parfume, der har siddet længe i tøjet (kunne godt lugte som om den oprindelige ejer bruger j’adore - nå, men det har jo ikke rigtig noget med sagen at gøre). Kjolerne er af silkejersey (100% silke) og der står dry clean only i mærket. Synes dog at det er lidt dyrt at skulle betale ca. 200 kr pr styk hos et renseri, og overvejer, om man kan vaske dem selv. I så fald ville jeg håndvaske dem i koldt/lunkent vand med silkevaskemiddel, eventuelt med en smule husholdningseddike for at tage lugten, og lade dem tørre fladt på et håndklæde.
Ville dog virkelig hade, hvis jeg kom til at ødelægge dem.
Har I erfaring med at vaske jeres DvF-kjoler selv?
Silke kan godt tåle at blive vasket på et skøneprogram. Det ved jeg at min søster som har en masse dyrt silketøj gør, og der sker intet ved det. Husk at bruge vaskemiddel til silketøj.
My daddy said always "Semper fi" to us when he went to war, now it's my turn to say Semper Fi.
Jeg har købt to diane von furstenberg wrap dresses brugt, og de er rigtig fine, men de lugter en del af parfume, der har siddet længe i tøjet (kunne godt lugte som om den oprindelige ejer bruger j’adore - nå, men det har jo ikke rigtig noget med sagen at gøre). Kjolerne er af silkejersey (100% silke) og der står dry clean only i mærket.
Synes dog at det er lidt dyrt at skulle betale ca. 200 kr pr styk hos et renseri, og overvejer, om man kan vaske dem selv. I så fald ville jeg håndvaske dem i koldt/lunkent vand med silkevaskemiddel, eventuelt med en smule husholdningseddike for at tage lugten, og lade dem tørre fladt på et håndklæde.
Ville dog virkelig hade, hvis jeg kom til at ødelægge dem.
Har I erfaring med at vaske jeres DvF-kjoler selv?
Jeg håndvasker mine wraps i silkevaskemiddel i køligt vand
.
Tjek min blog www.kysogmakeup.dk.Jeg vil ikke vaske dem selv -- der er jo en grund til at der står de skal renses.
Silke kan godt tåle at blive vasket på et skøneprogram. Det ved jeg at min søster som har en masse dyrt silketøj gør, og der sker intet ved det. Husk at bruge vaskemiddel til silketøj.
My daddy said always "Semper fi" to us when he went to war, now it's my turn to say Semper Fi.Altså, du kan også hænge dem op ude på badeværelset og så tage et langt varmt bad så der kommer meget damp. Det fjerner lugten