Vis forklaring
Skjul forklaring
Du kan abonnere på tråde og få tilsendt en email med de seneste indlæg - du vælger selv om du vil have besked hver gang der bliver skrevet, eller blot en samlet opdatering én gang om dagen.
Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid spørge i vores support-forum.
God fornøjelse!
Woman.dk
Hej
Jeg læser ha(jur), men overvejer at skifte til jura. Jeg var til åbent hus, men syntes ikke rigtig at jeg fik så meget ud af det... Derfor ville jeg høre om der er nogen herinde, som læser jura på ku, som kan fortælle mig lidt om hvordan det er at læse, og hvordan studiemiljøet er på ku.
Og om der er nogen som er færdiguddannet med en cand.jur, eller en cand.merc.jur., og hvad de laver idag?
Jeg er også meget interesseret i at høre, om der er nogen der har skrevet en motiveret ansøgning på et tidspunkt, og om i evt. har nogle gode råd?
Jeg læser jura i Århus. Jeg var kort på KU i begyndelsen af 3. semester, men flyttede ret hurtigt tilbage, bl.a. fordi jeg slet ikke kunne affinde mig med studiemiljøet. Jeg synes ikke det var til at komme i kontakt med nogen, og der blev ikke annonceret fester osv som de gør her i Århus. Derudover ligger undervisningsstederne spred ud over hele indre København.
Jeg var ikke vild med det, men nok også fordi jeg var vant til noget helt, helt andet!!
Hejsa,
Jeg skiftede selv, for et par år siden, fra HaJur efter 2. semester til Jura (KU). Skiftede bla. pga den manglende juridiske del på HaJur. Kan ikke helt læse ud fra dit indlæg, hvad din egentlige begrundelse for evt skift går på. På jura får man et meget bredere indblik i "juraens verden". På HaJur har man kun fag inden for den erhversretlige/forbrugeretlige del - og bestemt ikke lige så fyldestgørende som på Jura. Ligeledes rummer jura studiet meget andet, retshistorie, strafferet, forfatningsret, forvaltningsret, skilsmisse-/arveret, metode, osv osv. Har selv været meget glad for skiftet.....Mht studiemiljøet skal man nok selv være lidt opsøgende, men fredagsbarene i Jurahuset er godt udgangspunkt for at opsøge den sociale del af studemiljøet. Undervisningen ligger spredt - men dog alt i indre by, så det har faktisk ingen betydning - andet end det er nemt at bruge evt mellemtimer på en hyggelig café
he he var også til åbent hus på jura, hold da op hvor var det ringe