Debatten » Dit liv » Kan jeg tabe 10 kg inden sommer?

Kan jeg tabe 10 kg inden sommer?

1. Michelle95 Profilbillede for Michelle95 Indlæg: 6
    24. marts 2011, 17.35 Opdateret d. 24. marts 2011, 17.35

Jeg er 16 år,
    er 168 cm høj
    og vejer 65 kilo..

Jeg vil gerne tabe mig lidt og vil rigtig gerne have en nogenlunde flad mave inden sommer. - og med sommer, mener jeg når man kan gå rundt i shorts og t-shirts udenfor og kan bade på stranden osv.

Er det muligt for mig at tabe 10 kilo inden sommer? Og hvordan?

Jeg ved at det ikke er sundt overhovedet, men ved kun at spise morgenmad og aftensmad, taber man sig så ikke en del?

2. Brugeren er slettet.
    24. marts 2011, 17.57

Kun at spise morgen mad og aftens mad er det dummeste!
    Du skal have 6 måltider om dagen, (også hvis du skal tabe dig) 3 store, og 3 mellem måltider.
    Det er muligt at du taber dig ti kilo, inden sommer ja, men det kræver motion, sund kost, og vilje. Det kræver ikke at du blot sulter dig selv, for det kommer du ingen veje med.

Så dyrk en masse motion, og spis sund kost.

3. Nunchuck- Who are you, bitch, new lunch? Profilbillede for Nunchuck- Indlæg: 5949
    24. marts 2011, 18.09

Joe, du taber dig sikkert en del, men det er virkelig en rådden idé. I øvrigt er det da virkelig surt at gå rundt og være sulten hele tiden - og det bliver du, især når du er i skole. Du kommer til at blive ukoncentreret og miste fokus hurtigt. Som piinacoladababy siger, skal du helst have 3 hovedmåltider om dagen og 3 mellemmåltider. Sørg for at spise en masse fibre. Det vil måske være en hjælp at tælle kalorier og dyrke en masse motion - uden at overdrive.

I had the blues because I had no shoes until upon the street, I met a man who had no feet
  4. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

24. marts 2011, 18.47

Gør du sådan, vil du før det første tabe dig langsommere, og du vil tage alt det på du tabte, når du spiser normalt igen. Det du gør er nemlig, at du vænner kroppen til det, så den sætter sin forbrænding ned på det laveste niveau, da kroppen 'tror' der er hungersnød - derfor sparer den så godt på kalorier, som den nu engang kan. Spiser du derimod konstant, ca hver anden time eller noget i den stil, så sætter du forbrændingen betydeligt op, og kroppen smider kalorierne hurtigere. Så skal du bare spise mad, med få kalorier i
    Spis masser af grøntsager, men helst ikke mere en 3 frugter om dagen - der er sukker i. Men grøntsagerne er der næsten ingen kalorier i, og spiser du rigeligt af dem, og dropper alt hvidt brød, hvid pasta, hvide ris - og erstatter det hele med fuldkorn i begrænsede mængder, så ryger kiloene.
    Specielt hvis ud også løbetræner, det forbrænder rigtig meget
    Gå ind på iform.dk - der kan du læse en masse om det.

5. Brugeren er slettet.

Oprindelig besked:

24. marts 2011, 18.48

Du kan sagtens faste. Bare max 4 dage. Det er sundt at faste, man skal bare gå langsomt ned. Fx et par dage inden kun spise frugt, grøntsager og drikke masser af vand, så kroppen ikke får et chok. Så taber du hurtigt nogle kilo, men det kan også være "farligt" hvis du stopper pludseligt med ikke at spise, men du kan sagtens spise mindre. Så vil jeg bare hellere sige små måltider og spis senest kl 17, men drop morgenmaden - det er (også bevist at morgenmad ikke er sundt.. (ved godt jeg skal passe på at sige sådan noget, men jeg har prøvet hundredevis af "kure" og måder at spise på igennem mit 20 årige liv, og jeg har selv fundet ud af hvad der virker på mig)

6. Brugeren er slettet.

Oprindelig besked:

24. marts 2011, 19.12

stenbuk sagde:

Du kan sagtens faste. Bare max 4 dage. Det er sundt at faste, man skal bare gå langsomt ned. Fx et par dage inden kun spise frugt, grøntsager og drikke masser af vand, så kroppen ikke får et chok. Så taber du hurtigt nogle kilo, men det kan også være "farligt" hvis du stopper pludseligt med ikke at spise, men du kan sagtens spise mindre. Så vil jeg bare hellere sige små måltider og spis senest kl 17, men drop morgenmaden - det er (også bevist at morgenmad ikke er sundt.. (ved godt jeg skal passe på at sige sådan noget, men jeg har prøvet hundredevis af "kure" og måder at spise på igennem mit 20 årige liv, og jeg har selv fundet ud af hvad der virker på mig)

Jeg bliver rigtig irriteret, når jeg læser sådan nogle indlæg, som du lige har skrevet.
    Du ved slet ikke hvad du taler om - det er ikke blevet bevidst, at morgenmad ikke er sundt - det er det vigtigste måltid på dagen! Nej, det er ikke sundt for kroppen at faste, og du taber dig ikke hurtigere af den grund. Kroppen SKAL bruge energi, for at man skal kunne forbrænde energi og derved på sigt tabe sig. Jeg synes du skal gå på biblioteket og læse om sundhed og kost, for du har virkelig ikke styr på det der, og så en anden gang; lad være med at rode dig ud i noget du ikke har styr på og for at understrege min pointe, så prøv du at søge på 'morgenmad' og 'sund kost', så er jeg næsten sikker på at du får dig nogle helt andre svar end du har givet her!
    Til TS: Nej, det er ikke en måde at tabe sig ved kun at spise 2 gange. Din krop vil gå i standby - og derved vil du ikke forbrænde energi. Hvis du vil tabe dig, hvilket jeg ikke kan forstå du vil, da det ud fra din højde, virker til at du har en slank/normal figur. Men spis tre store; morgen,middag og aften og tre mellemmåltider. Og så er motion en god ting.

7. Brugeren er slettet.
    24. marts 2011, 19.25

Som anonym1 siger er det altså vigtigt, jeg understreger virkelig vigtigt at du spiser morgenmad. Morgenmad sætter din forbrænding i gang samtidig med du får energi til resten af dagen. Hvis du vælger ikke at spise morgenmad tror kroppen nemlig du går ind i en sultefase og derfor sætter den kalorieforbrændingen ned. Der morgenmad. Prøv evt med havregrød, allerbedst med fuldkornshavregryn, da dette er meget kalorielet i forhold til det ekstrem høje mæthedsindeks. Derudover sørger for at spise 6 gange om dagen, og tænk selvfølgelig over hvad du kommer i munden. Derudover motion. motion. motion. motion, hvis du virkelig vil af med kiloerne.
    Held og lykke med det

8. janiklas Profilbillede for janiklas Indlæg: 1
    24. marts 2011, 20.00

Vil starte med at sige de andre har ret i et par ting + et gode idéer.
    - Dumt at fjerne måltider for at tabe sig.
    - dyrke mere motion for at tabe sig.
    - spise grønsager - som agurk (den grønsag med mindst kalorier i)
    - Kure er ofte midlertidigt, nok også derfor folk bliver "exeperter" i alverdens kure, istedet for at få en ordenlig kost til at starte med.
    - Drop brød og pasta, så spise grønsager istedet.
    - Så er det også nogen, der drikker et stort glas vand inden de spiser og synes det hjælper på abetitten.

Stjernefisken "Det du gør er nemlig, at du vænner kroppen til det, så den sætter sin forbrænding ned på det laveste niveau, da kroppen 'tror' der er hungersnød - derfor sparer den så godt på kalorier, som den nu engang kan. Spiser du derimod konstant, ca hver anden time eller noget i den stil, så sætter du forbrændingen betydeligt op"
    Faste kan godt have nogle positive sidder men du binder også alle affalds stofferne i kroppen - så ville studere det inden du gir dig i kast med det.

Jeg vil sige (som de andre) at det er smartest at spise 6 måltider - mest optimale er at spise hver 3 time for at holde forbrænding oppe. Men du kan også spise de "3" klassiske måltider også spise en banen, gulerod eller lidt andet sund snack imellem måltiderne for at holde forbrændingen oppe.
    En god sige måde at spise efter er: spis som en konge om morgen, en borger til middag og en tigger om aften - menes du skal spise mest om morgen, så har du også hele dagen til at forbrænde den energi du optager (når du spiser kulhudrater har du Ca. 4 timer ,+ lidt, til at forbrænde det inden det bliver lagres som fedt).

Hvis du vil tabe dig, vil jeg råde dig til at lave en kostplan og følge den, så har du styr på hvad og hvor meget du må spise for at du når dit mål.
    synes personligt at der er nemmere fordi så begynder man ikke at tænke "kan sagtens lige suppe den/lidt mere"
    hvis du vil have hjælp til at lave en kostplan: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=4&t=35128

eller hvis du bare vil se hvad der er i forskellige fødevare: http://www.foodcomp.dk/v7/fvdb_search.asp

Håber det kan hjælpe,
    held og lykke med vægttabet - sikker på du ser godt ud til summer, med eller uden de 10 kilo

9. Nunchuck- Who are you, bitch, new lunch? Profilbillede for Nunchuck- Indlæg: 5949
    24. marts 2011, 20.03 Opdateret d. 24. marts 2011, 20.05

stenbuk sagde:

Dumt, dumt, dumt... Hun skal i hvert fald ikke droppe morgenmaden. Som en anden siger er det det vigtigste måltid på dagen, og 30% af ens daglige energiindtag skal komme fra morgenmaden.
    Og hvis hun spiser sit sidste måltid kl. 17, mener du så, at hun skal gå til middag næste dag uden mad?

I had the blues because I had no shoes until upon the street, I met a man who had no feet
  10. Brugeren er slettet.

Oprindelig besked:

24. marts 2011, 20.19

anonym1 sagde:

stenbuk sagde:

Jeg bliver rigtig irriteret, når jeg læser sådan nogle indlæg, som du lige har skrevet.
    Du ved slet ikke hvad du taler om - det er ikke blevet bevidst, at morgenmad ikke er sundt - det er det vigtigste måltid på dagen! Nej, det er ikke sundt for kroppen at faste, og du taber dig ikke hurtigere af den grund. Kroppen SKAL bruge energi, for at man skal kunne forbrænde energi og derved på sigt tabe sig. Jeg synes du skal gå på biblioteket og læse om sundhed og kost, for du har virkelig ikke styr på det der, og så en anden gang; lad være med at rode dig ud i noget du ikke har styr på og for at understrege min pointe, så prøv du at søge på 'morgenmad' og 'sund kost', så er jeg næsten sikker på at du får dig nogle helt andre svar end du har givet her!
    Til TS: Nej, det er ikke en måde at tabe sig ved kun at spise 2 gange. Din krop vil gå i standby - og derved vil du ikke forbrænde energi. Hvis du vil tabe dig, hvilket jeg ikke kan forstå du vil, da det ud fra din højde, virker til at du har en slank/normal figur. Men spis tre store; morgen,middag og aften og tre mellemmåltider. Og så er motion en god ting.

Der er vi så uenige. Og det er ok du mener noget andet, men det ændrer stadig ikke mine oplevelser med kost.
    (Og så er der mange bøger du ikke har læst, fx om raw food)
    Der er rigtigt mange kure man ikke hører om, og som læger ikke anbefaler, men derfor kan de sagtens være rigtige.
    Synes ikke sandheden findes i bøger eller på google. Det kommer fra erfaring.
    Jeg vil personligt hellere tale med en person der har været igennem mange ting i livet, end en psykolog der har læst i en masse bøger om det.
    Hvis du forstår
    Jeg har ikke lyst til ar provokere nogen, men jeg kommer bare med mine erfaringer om holdninger, det må I også respektere. Jeg siger ikke det er forkert, det I mener.

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud