Debatten » Dit liv » Glemt mit dsb Wildcard

Glemt mit dsb Wildcard

1. Hyggesokken Profilbillede for Hyggesokken Indlæg: 484
    11. november 2012, 15.05

Jeg er pt. på forlænget weekend hos mine forældre og skal med toget hjem på tirsdag. Har dog lige fundet ud af at jeg har glemt mit wildcard derhjemme. Super dumt Det kan selvfølgelig ikke betale sig at købe et nyt, bare for den ene rejse, men er der nogle der ved om man kan gøre noget smart? Eller må jeg bare bide i det sure æble og betale fuld pris for togturen?

2. Brugeren er slettet.
    11. november 2012, 15.23

kan du ikke finde kvitteringen på din mail (og selvfølgelig være sikker på den viser, du har betalt og perioden står på, printe den ud og se om den ikke går

Da min kæreste skulle starte på uddannelse, havde han ikke fået sit uddannelseskort og der gjorde han lidt i stil med det her og det gik

Dejligt med sommer og sol. Lad det vare ved
  3. december12 Profilbillede for december12 Indlæg: 36
    11. november 2012, 15.24

Du kan prøve at gå ned i nærmeste DSB koisk og spørger hvad du kan gøre? Det kan være de kan finde dig i systemet? Men tør ikke love noget. Måske kan du være heldig at få en orangebillet? (ved ikke om der er det i weekenden) - ellers bliver du desværre nødt til at betale fuld pris.

4. Shakti Profilbillede for Shakti Indlæg: 6639
    11. november 2012, 16.03 Opdateret d. 11. november 2012, 16.04

Hmm.. Så vidt jeg ved, får man refunderet bøden, med undtagelse af et administrationsgebyr, hvis man kan efterfølgende kan fremvise sit wildcard, og det gælder for den dag, man fik bøden (altså hvis du køber en ungbillet og ikek kan fremvise dit glemte wildcard). Men jeg ville lige ringe og tjekke med DSB, før jeg turde gøre det.

5. Deviliza Profilbillede for Deviliza Indlæg: 777
    11. november 2012, 17.20

Jeg er før blevet skældt voldsomt ud af en togkontrollør for at have glemt "ordentlig" ID, til at bevise at wildcartet var mit.
    Det gik lige, men damen var meget grov.

6. HighOnLife_1 Sommer<3 Profilbillede for HighOnLife_1 Indlæg: 677
    11. november 2012, 17.41

Jeg har engang selv glemt mit wildcard, købte dog en wildcard billet alligevel...
    Du får en bøde i toget for at have glemt dit wildcard, men hvis du viser wildcard + bøde hos dsb efterfølgende, skal du ikke betale bøden. Kun 100 kr. i administrationsgebyr.
    Har også engang glemt det og jeg fortalte kontrolløren at det lå derhjemme og der lod ham mig slippe

7. Sishu Profilbillede for Sishu Indlæg: 1742
    11. november 2012, 18.04

Lige en sidenote: hvis man skal betale 100 kr i administrationsafgift, må du lige overveje om det så ikke kan betale sig at købe en ordentlig voksenbillet inden man køber en wildcard billet og bliver opdaget af en kontrollør.

8. Kamala oh no you didn't? Profilbillede for Kamala Indlæg: 2927
    11. november 2012, 19.13

Sishu sagde:

Lige en sidenote: hvis man skal betale 100 kr i administrationsafgift, må du lige overveje om det så ikke kan betale sig at købe en ordentlig voksenbillet inden man køber en wildcard billet og bliver opdaget af en kontrollør.

Det tænker jeg også (:

punktum.

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud