Debatten » Dit liv » RUC

RUC

1. Hounddog Profilbillede for Hounddog Indlæg: 97
    2. april 2013, 20.48

Hej!
    Jeg ville rigtig gerne blive optaget på RUC, men hvordan er miljøet der?
    Er der nogen af jer der kan fortælle ulemper og fordele ved dette universitet?
    Hvordan er "stilen"? - har hørt det var lidt hippie agtig? hvordan det?

2. Honninghjertet La, la, la, la, la.. Profilbillede for Honninghjertet Indlæg: 3754
    2. april 2013, 21.55

Plusser:
    - Der er gode muligheder derude, man kan designe sin egen uddannelse.
    - Der er masser af gruppearbejde, så hvis man er til det, er det super fedt. Endvidere er gruppearbejde en egenskab mange arbejdsgivere sætter pris på.
    - Rusperioden er mega fed.
    - Man har ikke så meget undervisning, da resten er selvstudie, så man kan planlægge sin uge ret meget efter eget hoved.

Minusser:
    - At det ligger i FUCKING Trekroner. Man bliver så træt af at man skal afsted halvanden time før hvis man bor inde i byen. Og 90% af dem der går på RUC bor i København (Det er rigtig nok). Så jeg ville ikke bosætte mig i Trekroner, der er virkelig skod.
    - Det ligger så langt væk, så man magter ikke så ofte at tage til festerne, fordi togene kun går hjemad 2 gange om natten.
    - Man er næsten konstant frustreret over sin uddannelse, fordi den er meget difus og upræcis de første 2 år.
    - Alt efter hvilken linje du vælger, på hum-bach fx, har man udelukkende forelæsninger. Dvs. ingen klasseundervisning og ingen praktiske eksempler.

Det med at det er et hippiested, er vidst en gammel myte. Det synes jeg på ingen måde det er De eneste fester de holder er techno-fester.

<3
  3. Hounddog Profilbillede for Hounddog Indlæg: 97
    3. april 2013, 20.44

Tusind tak for svaret! Mega fedt at få lidt indblik af det, men med hensyn til hvor RUC ligger, kunne man så ikke bare vælge et kollegie der lå lige op af? så at der var et kollegie der hed trekoner, som var ok.

4. Honninghjertet La, la, la, la, la.. Profilbillede for Honninghjertet Indlæg: 3754
    3. april 2013, 20.55

Jo der ligger et kollegie lige ved uni Men altså, det jo alt efter hvem man er og hvilke behov man har. Jeg ville ikke gide bo der, fordi det eneste der er i Trekroner er RUC, en fakta og en brugs. Og jeg kender ingen der bor der. Jeg vil gerne bo i byen hvor der er massere af muligheder og hvor mine venner bor
    Men ville da foreslå dig at tage derud og kigge, og se om det kunne være noget for dig at bo der

<3
  5. Cora Profilbillede for Cora Indlæg: 1836
    3. april 2013, 21.56

Jeg går på RUC og er meget enig i det Honninghjertet siger.. Den største ulempe er klart at det ligger så skide langt væk!..

Mht, at bo der ude.. Da jeg flyttede hjemmefra havde jeg et akut behov for at flytte hurtigt - og sjovt nok var der masser ledige lejligheder derude.. Jeg vil ALDRIG anbefale nogen at flytte derude! ALDRIG! Medmindre man har hele sit netværk, familie, venner i trekroner eller Roskilde.

Det er et hul i jorden, der sker ingenting efter kl 15 og man føler sig meget isoleret fra resten af samfundet. Man følges ikke hjem i toget med de andre og går glip af rigtig meget socialt fordi der er mange fester der sker i KBH. Og jeg brugte alligevel man penge på transport, da alle mine venner og familie bor i KBH.Jeg havde adresse derude i et år og har nok sammenlagt boet derude i 2 måneder.. Jeg boede mere hos min kæreste og venner som alle bor i KBH.
    Man går glip af rigtig meget ved at bo der ude og man føler sig virkelig ensom, er ihvertfald min erfaring.
    Og nej, det er ikke et hippie universitet - der er sku ligeså mange poptøser osv. Det er meget blandede typer.

6. Hounddog Profilbillede for Hounddog Indlæg: 97
    4. april 2013, 18.59

Ej hvor øv at det ligger sådan et dårligt sted!
    - Jeg kommer helt fra Bornholm, og har derfor svært ved at vide hvad der er smartest. jeg vil godt læse psykologi, men gennemsnittet er bare virkelig højt i KBH, kun på RUC har jeg kunne se en mulighed,

Men hvorfor er det så dyrt at tage ind til københavn? kan man ikke få det der hybercard for 900 hver 3 måned?

7. Sishu Profilbillede for Sishu Indlæg: 1765
    4. april 2013, 19.39

Hounddog sagde:

Men hvorfor er det så dyrt at tage ind til københavn? kan man ikke få det der hybercard for 900 hver 3 måned?

Hypercard er for ungdomsuddannelse, du skal have et uddannelseskort og det er en 570 kr om måneden. Og kun de zoner man har til og fra skole, så altså hvis du bor i området har du ikke nok zoner til at få de 9 zoner der udløser 'Alle zoner' kriteriet. (og hvis man har for få zoner kan det bedre betale sig at få periodekort.)
    Dog er der vidst noget snak om at det ændrer sig til sommer, så uddannelseskort vil fungere som hypercard, men indtil videre så nej.

8. rufusser Profilbillede for rufusser Indlæg: 419
    4. april 2013, 20.47

Hounddog sagde:

Ej hvor øv at det ligger sådan et dårligt sted!
    - Jeg kommer helt fra Bornholm, og har derfor svært ved at vide hvad der er smartest. jeg vil godt læse psykologi, men gennemsnittet er bare virkelig højt i KBH, kun på RUC har jeg kunne se en mulighed,

du kan jo bo i Roskilde det er en dejlig by jeg vil ikke anbefale dig at læse psykologi på RUC hvis du vil være praktiserende psykolog for det kan du ikke blive på RUC

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud