Debatten » Sund & skøn » mislykket barbering af ben

mislykket barbering af ben

Abonnér på denne tråd Giv mig besked på min email:
Du kan følge med i denne tråd & deltage i andre debatter med en profil på Woman.dk
  1. Minkalli Minkalli Indlæg: 32
    08/03 2010 kl. 18:59

Hej alle skønne piger (:
    Jeg har barberet ben i ca. 4 år, så mine ben burde havde vænnet sig til det. Men hver eneste gang jeg barberer dem, om det så er hver dag eller en gang om måneden, bliver det virkelig grimt. ): Man kan se hårene under huden meget tydeligt og jeg får få røde knopper. Jeg har prøvet at barbere den ene og anden vej, skifte blad, forskellige skum osv. Min skraber burde være god, da det er en dyr en fra Gilette.
    Hvad tror i det kan være? Hvad tror i det kan skyldes? Tror i det ville hjælpe at vokse dem i stedet? hvis ja, er der så nogen der har erfaring og en voks de kan anbefale? Jeg håber i vil hjælpe mig! (:

2. xlina91 Indlæg: 219
    08/03 2010 kl. 19:35

Bruger du altid skum? Måske er du overfølsom for noget i skummet?
    Har du prøvet bare at barbere dem i badet og bare lade vandet være skum?

3. Minkalli Minkalli Indlæg: 32
    11/03 2010 kl. 21:37

xlina91 sagde:

Bruger du altid skum? Måske er du overfølsom for noget i skummet?
    Har du prøvet bare at barbere dem i badet og bare lade vandet være skum?

Jeg har prøvet 2 slags skum og også uden skum, både i og ude for badet.

4. Albert Albert Indlæg: 83
    11/03 2010 kl. 22:25

Jeg bruger altid bare sæbe, synes det er mildere end skum...

5. altidsolskin altidsolskin Indlæg: 466
    11/03 2010 kl. 22:34

Hvis du har meget mørke hår, kan man desværre ikke undgå at man kan ane dem under huden, da håret jo fortsætter under huden... Knopperne tror jeg desværre heller ikke du kan undgå. Jo mørke håret er, jo kraftigere er det også, og jo mere irriteres huden for at få det fjernet. Men det er godt du bruger en god og frisk blad hver gang + barberskum. Der er lavet lotion som skulle mindske røde knopper, men jeg ved dog ikke om det virker..

6. anonym2 Autumn Leaves.jpg Indlæg: 1144
    12/03 2010 kl. 00:17

Har du overvejet at prøve med en epilator istedet? Min søster havde det samme problem som dig når hun barberede. Hun har osse meget mørke og kraftige hår. Hun er begyndt at bruge epilator, og det har hjulpet rigtig meget. Hårene bliver jo hevet ud med roden, så der ikke er de mørke stubbe under huden. De kan osse fås i modeller du kan bruge under bruseren.
    Et tip, hvis du vælger at prøve; Lad være med at bruge penge på en af begynder-modellerne. Pakken lover at det gør mindre ondt og at de er nemmere at bruge. Det passer ikke. De kalder begynder-modellerne soft, men de gør mere ondt at bruge og det tager længere tid fordi der er færre pincetter.

Det handler ikke om ham du kan leve med, men om ham du ikke kan leve uden...
  7. Minkalli Minkalli Indlæg: 32
    15/03 2010 kl. 17:00

anonym2 sagde:

Har du overvejet at prøve med en epilator istedet? Min søster havde det samme problem som dig når hun barberede. Hun har osse meget mørke og kraftige hår. Hun er begyndt at bruge epilator, og det har hjulpet rigtig meget. Hårene bliver jo hevet ud med roden, så der ikke er de mørke stubbe under huden. De kan osse fås i modeller du kan bruge under bruseren.
    Et tip, hvis du vælger at prøve; Lad være med at bruge penge på en af begynder-modellerne. Pakken lover at det gør mindre ondt og at de er nemmere at bruge. Det passer ikke. De kalder begynder-modellerne soft, men de gør mere ondt at bruge og det tager længere tid fordi der er færre pincetter.

Lyder som en god idé.. men hvad er det? og hvor ondt gør det?

8. anonym2 Autumn Leaves.jpg Indlæg: 1144
    15/03 2010 kl. 20:37

Det ligner faktisk en barbermaskine, men den virker med en masse små pincetter der rykker hårene ud. Man kan godt få en 'begynder-model', men de er ikke særlig gode. Som regel hedder de noget med 'Soft'.
    Man kan få i flere forskellige prisklasser og kan osse få nogle med et køle-element. Jeg bruger en helt almindelig fra Braun...
    De kan godt gøre lidt ondt de første par gange, men jeg synes ikke at det er slemt mere. Jeg bruger min når jeg lige er kommet ud af badet. Så er huden godt varm og porrerne har åbnet sig lidt.
    Man kan godt få nogle der er vandtætte og kan bruges under bruseren, men jeg synes det er rarere at kunne sidde ned og fjerne hår.

Det handler ikke om ham du kan leve med, men om ham du ikke kan leve uden...
  9. Lulala Lulala Indlæg: 370
    15/03 2010 kl. 21:35

jeg kan også anbefale en epilator hvis man har en høj smerteterskel, jeg synes det gør AV! ellers kan du prøve noget voks af en slags, du kan evt spørge i matas om noget særligt hudvenligt.. selv har jeg dårlig erfaring med voks, jeg får mange røde knopper som ikke går væk lige med det samme, men hvis man kan tåle det, synes jeg det er mindre smertefuldt end en epilator.
    har du prøvet at skrubbe huden inden barbering og smurt noget beroligende parfumefri creme på efter?
    jeg kan anbefale en hamphandske.. den er billig og hudvenlig..
    jeg har også lidt det problem med at man kan se hårene. jeg synes det hjælper hvis man tager et varmt bad i ca. 5 min. inden man begynder at barberer, for så er huden blød og 'åben'. og så skader det jo aldrig at huske at fugte sin hud godt og holde den sund.
    lige en sidste ting jeg vil nævne er at man jo kan få de hersens batteridrævne skrabere som vibrere og derved skulle barberer endnu tættere. om det bare er reklamevås, ved jeg ikke, jeg har ikke prøvet det, men jeg har en veninde som vist siger det skulle virke meget godt.

10. Cathrinegirl DSC03898.jpg Indlæg: 173
    17/03 2010 kl. 15:17

Lige til epilator delen.

Det er værst første gang fordi du har rigtigt mange hår på sammetid, men hvis du får en voksning og holder det ved lige er det faktisk ikke så slemt.

Skriv indlæg

Du skal være logget ind for at kunne skrive her

eller Opret din egen profil på Woman.dk
Opret profil Log ind