Debatten » Skønhed » P-piller man IKKE tager på af!

P-piller man IKKE tager på af!

  1. Brugeren er slettet.
    26. september 2010, 21.06 Opdateret d. 26. september 2010, 21.06

    Hey piger!
    Jeg har været på p-piller før men stoppede og skal snart på dem igen, da jeg er ved at have et forhold oppe at køre! Men sidste gang jeg var på p-piller tog jeg 18kg på! Tabte så 10kg igen da jeg stoppede, men vil simpelthen ikke tage dem på igen! For havde det rigtig svært ved min krop der.. og det skal ikke ske igen! for jeg er rigtig tilfreds med min krop nu!

    Så piger kender i nogle p-piller man ikke skulle tage på af og hvad er jeres erfaringer?

  2. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 21.13

    Jeg tror at det er bedst at du taler med din læge om det.
    Jeg har godt nok læst engang, at det ikke er pillerne som er synderen bag ens vægtøgning, men derimod os selv, Fordi det øger ens "spiselyst"...
    Hvilket for mig giver rigtigt god mening, fordi pillerne skulle ikke pille ved ens forbrænding.

  3. lulala Who cares. Profilbillede for lulala Indlæg: 6455
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 21.42

    det passer IKKE at det er ens egen skyld man tager på af p-piller!!!
    du kan ikke få nogle p-piller med garanti for at du ikke tager på. jeg har selv fået kobberspiral, på grund af en oplevelse lignende din. personligt tør jeg aldrig tage p.-piller igen, men du kan jo overveje alternativer som fx minipiller eller spiral

    Velkommen til Woman. Han er bare ikke vild med dig, gå til lægen, prøv google, gå fra ham, spis sundere og træn mere...
  4. JordanJulie Profilbillede for JordanJulie Indlæg: 563
    26. september 2010, 22.27

    Det er aldrig blivet vidskabeligt bevist, at p-piller øger vægten.. Men jeg skal da ikke udelukke, at det kan være en bivirkning hos nogen mennesker.. Jeg har personlig aldrig taget på af mine p-piller, og det har mine veninder heller ikke.. Der er heller ingen af os, der har fået større bryster, selvom vi klart ønsker os det...

  5. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 22.46

    JordanJulie sagde:

    Det er aldrig blivet vidskabeligt bevist, at p-piller øger vægten.. Men jeg skal da ikke udelukke, at det kan være en bivirkning hos nogen mennesker..

    I hvert fald står det altid under bivirkninger i indlægssedlen, og rigtig mange oplever det, så der må være noget om det

    Til TS: Alle reagerer jo forskelligt på at tage p-piller, personligt tabte jeg mig, desværre fik jeg alle mulige andre bivirkninger, så jeg måtte stoppe med dem, efter at have prøvet flere forskellige mærker.
    Men jeg tænker at du enten kan prøve et nyt mærke, eller en anden form for prævention? Jeg har en p-ring nu, en lille ring som sættes op i skeden, sidder der i 21 dage, hvorefter man holder pause i 7 dage for at få menstruation. Min læge forklarede mig at fordi det er en mere "lokal" behandling, forstået på den måde at hormonerne kun frigives der hvor de skal "bruges", frem for at blive sendt ud i hele kroppen, så mindsker det også bivirkningerne. Det virker super godt for mig, selvom min krop lige skulle bruge en måneds tid på at vænne sig til den. Desværre betyder det også at jeg har taget på, fordi jeg ikke liiiige får den der dejlige bivirkning med at jeg taber mig mere - tilgengæld kaster jeg så heller ikke op mere - så det sure med det søde

    Håber du finder en løsning, du skal i hvert fald ikke få det dårligt med dig selv!

  6. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 22.48

    Det er meget forskelligt fra kvinde til kvinde. Jeg har personligt aldrig taget på af p-piller. Så mit råd ville også være, at du skal snakke med din læge om det først. Men jeg har dog hørt, at man (generelt) tager lettere på af p-piller end fx p-ring.

    Pøjpøj med det.

  7. Brugeren er slettet.
    26. september 2010, 23.29

    Det er altså rigtig nok, ppillerne øger appetitten. Det er hvad min underviser i biologi har lært mig

  8. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 23.41

    jeg forsøger lige med en test - jeg kan ikke få lov til at sende mit indlæg :s

  9. josea Profilbillede for josea Indlæg: 17
    26. september 2010, 23.42

    Jeg tog selv på (ikke så meget som dig, men alligevel 5 kg) og tabte dem alle i løbet af den første måned jeg stoppede. Har prøvet andre p-piller, men alle med en mindre vægtøgning OG humørskift.
    Nu er jeg så været på minipille i et år og det går strålende.
    Det er dog en minipille, som ikke nedbrydes så hurtigt som normale minipiller dvs. jeg behøver ikke tage dem på et bestemt og præcist tidspunkt, som normale minipiller. Jeg kan tage dem som p-piller dvs. så længe jeg ikke overskrider de normale 12 timer, er jeg beskyttet mod graviditet. Jeg har hverken tager på eller lidt af humørsvingninger. Den eneste bivirkning er, at jeg ikke får mens., jeg har været til lægen, og hun fortalte mig at det er en normal bivirkning der ikke er spor farlig. Min kæreste synes heller ikke det gør noget
    For mig er det også et plus, at mini-piller kun indeholder gestagen og ikke østrogen, som man mener kan være brystkræftfremkaldende.
    Mini-pillen hedder Cerazette og koster vist. 169,- eller noget i den retning.
    Håber du kunne bruge det

  10. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

    Oprindelig besked:

    26. september 2010, 23.46

    TS hvor lang tid siden er det du sidst tog p-piller ?

    Jeg undskylder på forhånd alle mine links, men jeg syntes emnet er rigtigt spændende og ville gerne finde det bedste svar muligt. Desuden følte jeg mig nok også lidt truffet af Lulala's indlæg.

    Jeg ved godt at der sikkert findes studier som både be og afkræfter om hvorvidt man tager på. Men jeg syntes kilderne virker pålidelige.
    Til trods for nedenstående, vil jeg ikke benægte at man kan tage på af p piller af andre årsager.

    (jeg prøver at dele mit indlæg op, da jeg ikke kan få lov til at sende det hele)

Mest læste


Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud