Debatten » Skønhed » Mere selvtillid ved hjælp af hypnose?

Mere selvtillid ved hjælp af hypnose?

1. Annege Annege Indlæg: 3
    20. september 2008, 15.54 Opdateret d. 20. september 2008, 15.54

Hej

Jeg er en pige som altid har haft en lav selvtillid og følt mig usikker når jeg er sammen med flere mennesker på en gang.

En veninde som jeg har snakket med omkring mit problem, anbefalede mig at prøve hypnose da det har virket for hende. Hun har købt nogle mp3 hypnose sessions på creeto.dk som har virket for hende, men jeg er lidt i tvivl om hvad Hypnose er og om det virker i virkeligheden.

Er der nogle herinde der har erfaringer med hypnose?

2. Sukkerfis Sukkerfis Indlæg: 80
    20. september 2008, 16.17

Jeg har ingen erfaring med hypnose, til gengæld vil jeg gerne anbefale dig at bruge følgende behandler:

http://energitillivet.com/page12/page12.html

Jeg kender efterhånden en del, som har været i "behandling" hos hende og det er altid med et positivt resultat.

Hun er alle pengene værd!

3. sas4ever sas4ever Indlæg: 39
    21. september 2008, 19.10

Hejsa!

Jeg har prøvet hypnose et par gange, og jeg ved ikke om det var fordi det hjalp at få snakket med én om de problemer jeg gik og havde med mig selv og min selvtillid, men jeg begyndte lidt efter lidt at få det bedre. Jeg er dog meget skeptisk over for disse hypnose cd'er som jeg også har 1 af men det har dog ikke rigtig hjulpet på mig kun ved brug af cden...

4. Annege Annege Indlæg: 3
    22. september 2008, 23.14

Hejsa

Så har jeg kastet mig ud i det, må indrømme ligesom Sas4ever var jeg også lidt skeptisk, men efter at have hørt den første session igennem må jeg indrømme at jeg er optimistisk. Jeg er ingen superwoman endnu men føler mig mere afslappet. Skal se om den anden er ligeså god i aften.

Indtil videre har det da været de 69kr. værd.

5. Annege Annege Indlæg: 3
    22. september 2008, 23.18

Til dem som er interesserede så er det disse filer jeg har købt indtil videre:
    http://creeto.com/styrk_din_selvtillid-p-55.html
    http://creeto.com/selvværd___ubegrænsede_ressourcer-p-56.html

Overvejer lidt denne men skal lige teste de to andre først:
    http://creeto.com/tænk_mindre_over_andres_holdninger-p-58.html

6. Bile Bile Indlæg: 2
    30. september 2008, 22.53 Opdateret d. 30. september 2008, 22.53

Det er også en mulighed at prøve www.willfocus.dk det virker som om det kunne være en løsning der kunne hjælpe en på vej til mere selvtillid.

7. Bruger slettet
    12. oktober 2008, 20.10

(Slettet)

8. Bile Bile Indlæg: 2
    14. oktober 2008, 15.08

Da jeg så willfocus hjemmeside for ikke så længe siden fremgik det, at det var et helt nyt firma og et nyt program, så det du har prøvet er nok noget andet.

Personligt virker programmet på mig, men det er nok som du siger ret individuelt om det virker eller ej.

9. Bruger slettet
    14. oktober 2008, 19.29

(Slettet)

10. sammydk Indlæg: 67
    16. oktober 2008, 20.02

Jeg har prøvet hypnose mod angst for insekter.
    Lidt baggrund først: Jeg har en sygelig fobi overfor hvepse og 'flyvende stankelben'. Folk der ikke kender til problemet vil nok kalde det hysteri, selv min egen familie - indtil fornylig - mente/mener det er hysteri og overreageren. Faktum er bare, at når man lider af angst eller en fobi overfor noget, hvad end det så er, kan man ikke sådan lige med et trylleslag få det til at forsvinde.
    Jeg hader sensommeren for der er der flest af mine flyvende dødsfjender. Jeg har haft problemet sinden barnsben, og det fortsætter nok en rum tid endnu.
    Nogle somre er det værre end andre, afhænigi af hvor mange insekter der er!
    Ryger jeg ud i en situation hvor jeg ingen kontrol har, kommer fobien frem i værste form: jeg bliver panisk, for svedeture, hjertebanken, ryster, bliver voldsomt ked af det, og sitrende nervøs. Det er ikke noget at spøge med.
    Og det tærer selvfølgelig også på selvværdet. Jeg kan jo godt se hvor åndssvagt det må se ud udadtil når jeg springer som en gazelle hvis der er et kryp i nærheden. Men sådan er det bare.
    Jeg opsøgte en NLP-terapuet for at få hjælp, fordi mit problem ødelægger mit sociale liv 1 fjerdel af året. Hun ville ikke benytte hypnose i starten, men noget såkaldt NLP. Lang historie kort: jeg tror ikke på hendes metoder hjalp mig. Jeg vil faktisk vove kalde det kvaksalveri.
    Via en kollega blev jeg introduceret til en hypnotisør.
    Han greb det helt anderledes an. jeg følte mig tryg ved ham og gik ind til processen med åbent hjerte og hjerne.
    Hypnose er sådan lidt hjælp til selvhjælp. Han sagde at han under sessionen ville teste om jeg var helt væk. Det foregik i den forstand at han ville nivne mig i hånden, virkelig nivne til. Jeg registerede at han rørte ved min hånd, og det var det. Han sagde bagefter at jeg var væk, altså i trance, og at han derved bedre kan hjælpe mig. Der er åbenbart flere trin i en hypnose. Under hypnosen konfronterede han mig med forskellige trælse situationer der involverede mine hadske fjender, og han hjalp mig også ud af det når det blev for meget, da jeg f.eks. geyndte at hyperventilere.
    Det hele stod på i en 1½ times tid, bagefter er du i sådan en mærkelig sindstilstand. Du er ufattelig afslappet, og du er meget i kontakt med dine følelser. Mange oplever at de græder lidt, det er ikke noget der betyder noget. Man skal lige give hjernen en chance for at vågne op igen. Hypnotisøren lod mig heller ikke gå, før han var sikker på at jeg var vendt tilbage til overfladen, så at sige.

Har det så hjulpet på mit problem? Ja, det har det faktisk. Jeg kan nu selv slå hvepse ihjel, hvis jeg har kontrol over situationen. Jeg kan stadig få hjertebanken, og blive dårlig, men det er så absolut ikke oppe i de extreme højder det var før.
    Nogle har brug for flere behandlinger, det får jeg måske igen.
    Men jeg betvivler ikke længere om det kan lade sig gøre.
    Men det er altså ikke som i den klassiske hollywood film...
    Du kan huske alt bagefter og du kan til enhver tid afbryde sessionen..
    Det minder lidt om søvnparalyse, bortset fra at det er behageligt.

Undskyld for den lange 'roman', men når man først kommer igang...

jeg er min egen

Abonnér på WOMAN.DK Se alle tilbud