Debatten » Skønhed » Woman spørger: Er det tabu at være overvægtig?

Woman spørger: Er det tabu at være overvægtig?

1. Karnabj Karnabj Indlæg: 17
    29. september 2011, 11.55 Opdateret d. 29. september 2011, 11.55

Hvad mener du?
    Kan du sagtens snakke med overvægtige veninder, om deres størrelse, eller har du selv prøvet at være den overvægtige veninde, som de andre ikke turde såre med kommentarer om vægt og sundhed?
    Til en artikel om tabu omkring overvægt, der udkommer i Woman d. 15/12, vil vi gerne høre, hvad du mener, og hvad du selv har oplevet.
    Dit debatindlæg kan blive brugt i Woman.

Venlig hilsen Karna, journalist på Woman.

2. -Pinklady If happy ever after did exist, I would still be holding you like this Indlæg: 4633
    29. september 2011, 12.23

Jeg har en svært overvægtig veninde, men jeg har aldrig talt med hende om det. Jeg ville tale med hende om det, hvis hun selv bringer det på banen selvfølgelig, men jeg er bange for at såre hende, hvis jeg kommenterer det.

3. Stina Indlæg: 531
    29. september 2011, 12.29

Jeg har selv været meget overvægtig men er slank og sund nu, og jeg hadede når folk kommenterede det! Var virkelig flov og hadede mig selv.
    Nu hvor jeg er slank igen er jeg meget påpasselig med ikke at snakke for meget om sund kost og træning over for mine overvægtige veninder, da jeg ikke vil ha at de bliver utilpasse eller flove ligesom jeg selv blev. Men hvis de selv kommer ind på emnet har jeg ingen problemer med at snakke om det med dem.

4. engmark Indlæg: 6783
    29. september 2011, 13.39

Altså. Jeg har haft en kraftig veninde i folkeskolen, men hun var/er sådan set stolt af den hun er og hvordan hun ser ud. Hun vejer for meget, men det har aldrig holdt hende tilbage. Hun har altid snakket om det, joket lidt med det. Hun ved selvfølgelig godt hun er overvægtig, men hun har været på så mange slankekure, at hun efterhånden har givet op.

Min mor er også lidt overvægtig, men hun (og min far ) elsker hende som hun er, og hun gider ikke går på ekstreme slankekure for at blive slank.
    De spiser sundt, men bare for meget.

Men begge damer har det godt med sig selv, og de har altid været åben med det hele og kunne snakke om hvordan de har det med det osv.

http://engmarksrodebutik.blogspot.com/
  5. Bruger slettet
    29. september 2011, 14.42

(Slettet)

6. MiniMo MiniMo Indlæg: 129
    29. september 2011, 15.11

Jeg havde engang en veninde der en gang i mellem sagde ting som "Jeg er jo fed" eller "jeg er nok for tyk til den bluse" osv...som en slags konstatering, hvor hun så ventede på at jeg skulle sige noget. Det synes jeg nogle gange var lidt ubehageligt. Hun VAR jo tyk, og jeg ville ikke lyve, men det kunne godt virke som om hun gerne ville have at jeg sagde det ikke var så slemt :S

7. Bruger slettet
    29. september 2011, 15.16

(Slettet)

8. Lulala
    29. september 2011, 15.51

(Slettet af administrator)

9. Bruger slettet
    29. september 2011, 16.25

(Slettet)

10. MisguidedGhost Jared Leto is my man ♥ Indlæg: 793
    29. september 2011, 17.28

Jeg synes det er tabu. Når jeg snakker med en veninde der er tyk, kan jeg godt føle at man skal passe på med at kommentere noget omkring emnet. Jeg føler jeg er nødt til at være mere påpasselig med hvad jeg siger når jeg er sammen med en overvægtig. Men det er nok fordi jeg ved jeg ville have det dårligt med mig selv hvis jeg var tyk. Og har den opfattelse at for mange (specielt yngre piger) er det et følsomt emne, og mange har ofte lavere selvværd pga deres overvægt.

Stop complaining and go out and do something about it!

Abonnér på WOMAN.DK Se alle tilbud