Debatten » Skønhed » Hair exstensions

Hair exstensions

1. duckert Profilbillede for duckert Indlæg: 12
    3. december 2008, 19.31 Opdateret d. 3. december 2008, 19.31

Hejsa,
    Jeg er en pige, der godt kunne tænke mig at få exstensions.
    Jeg har dog ikke så meget forstand på det og vil gerne hører om nogen erfaringer. Evt. hvilke frisører og sådan.
    Jeg bor i Københavnsområdet.

På forhånd tak

2. Benitta Profilbillede for Benitta Indlæg: 177
    4. december 2008, 20.05

Hej du

Jeg har lidt erfaringer, jeg har selv haft extentions m/ keratin, og derudover har jeg clip on/off extentions også. Kender også et par stykker med tape.

Personligt ville jeg nok anbefale clipsene. De er lette at sætte i, og nemmere at holde, end m/ keratin f.eks.
    Det er et kæmpe arbejde at have extentions i 24/7 idet at du hele tiden skal behandle det anderledes end normalt
    - Vaske det i "totter" (du kan ikke bare rode håret rundt som normalt)
    - Du kan ikke bare farve det sådan udnødigt
    - Bruge hårkur og balsam hele tiden
    - Anskaffe en speciel børste
    - Være opmærksom på det når du sætter håret op, og især så snart de begynder at vokse ud.
    Forstå mig ret, jeg var rigtig glad for mine extentions. Men du bruger super meget tid på at pleje dem.

Så vil anbefale clipsene, som du kan tage i og ud når du lyster, så de heller ikke filtrer om natten, til sport, i svømmehallen, badet osv..

Ps. Bor forresten selv i Jylland, så kan desværre ikke anbefale nogle frisører i KBH

3. Brugeren er slettet.
    7. december 2008, 15.41

Jeg hopper lige med her Har før haft extensions (keratin) men blev simpelthen træt af det til sidst, Al den pleje og det med at man skulle tage sine forholdsregler når man fx. dyrkede sport eller var i svømmehallen.

nu står jeg så og vil gerne have extensions igen, men det kan vel ikke blive andet end clips on-off, når jeg farver mit hår (rødt).

Eller kan man farve "udenom" hvis man fx. har tape.. Tænker bare at det stadig kræver meget pleje, hvis man har tape i, når det også sidder fast.. Gode råd er velkomne

wrah wrah wrah wraaaah !
  4. PrettyEyes Profilbillede for PrettyEyes Indlæg: 71
    8. december 2008, 10.32

Min veninde får lavet det hos en frisør i KBH der ikke laver andet. Hun har fået syet håret på sit eget, og sidder derfor rigtig ofte og klør sig i håret. Har mærket på det engang, og det føles frygtelig kunstigt.

5. SunnyPee Profilbillede for SunnyPee Indlæg: 60
    12. december 2008, 03.01

Jeg kender ikke lige nogle gode frisører i Kbh desværre.

Men der sælges faktisk forholdsvis billigt Extensions på Trendsales.dk (Ikke brugt) .. Til 400-500 kroner alt efter kvalitet og længde selvfølgelig. Og det er jo en god start, også til at finde ud af om det er noget du kan holde ud.
    Du kan også købe både Clips og Tape derinde. Så køb det hele, og ring rundt hos frisører omkring om de vil sætte det på, og hvad de skal have for det.

Første gang jeg fik extensions købte jeg noget hår på Trendsales til 400 kroner, og noget tape til 50 kroner, og min frisør tog 300 kroner for at sætte det i, og lære mig hvordan jeg selv gjorde. Så næste gang jeg ville have det i , gjorde jeg det selv! ) (Meget praktisk da jeg ikke kan holde ud at have det i særlig længe ad gangen, og er ikke helt tryg ved Clips...)

Er ikke så meget for det ''limes'' i, i totter, da jeg har set noget frygteligt slemt hår fra mine veninder som blev helt ødelagt.

6. <3San Profilbillede for <3San Indlæg: 27
    24. december 2008, 00.51

clip on & off er det bedste nogensinde og er det mest sunde for dit hår. Du kan nemlig tage det af inden du går i seng, så dit hår og hovede ikke skal bære rundt på håret 24/7 og dit eget hår får lov til at være fri istedet for at have det flettet i extensions eller limet whatever. Og du kan have clip on & off i alle mulige længder, så hvis du f.eks skal til fest kan du tage de meget lange af dem, og lave STORE DEJLIGE prinsesse krøller i og ellers bare 55 cm til hverdag MEN. det kræver så også at du køber det i en god kvalitet og passer rigtig godt påd det - masser af pleje! Jeg købte mine extensions for 1500 kroner med clipsene på i marts 2008, og de er stadig lige så dejlige og smukke. Men dem du feks køber til 500-600 kroner, er bedst til hvis du bare skal bruge dem meget lidt feks til fester for det billige begynder at filtre og ligner en høstak efter 2-3 uger. alt i alt sys jeg du skal købe nogle clip & and off, i starten er det self lidt af en udfordring at sætte dem i , men efter 2-3 gange kan du sætte dem i på bare 3-4 min.

7. bolinita Profilbillede for bolinita Indlæg: 1
    25. december 2008, 17.38

Jeg har extentions på on/off. Jeg har valgt at bruge lidt flere penge på selve håret og har fået noget på der hedder Brasilliansk hår. Du kan enten fået det syet på eller i totter. Håret filtrer slet ikke. Du kan vaske det som du vil osv osv. Det er blødt og lækkert og kan bruges igen og igen og igen.. jeg har mit på for 3 gang nu. Håret koster 1200 kr. for 100 g. Og man skal nok regne med 200-250 gr. Og så betale for at få det sat på. Syet hår ødelægger dit hår mindst. Jeg kan varmt anbefale afroshop, som ligger på Gasværksvej nr. 3. Der har de meget styr på det.

8. bibi Profilbillede for bibi Indlæg: 27
    26. december 2008, 00.26

jeg har aldrig haft extentions, men jeg synes at der er mange der har og det ser bare så falsk ud ved de fleste. det er altså meget vigtigt at du ikke kun går hos den billigste frisør, men den bedste indenfor extentions, altså en med meget erfaring.

Det ser heller ikke så fedt ud hvis du har meget kort hår, eller hvis du får extentions, som er meget længere end dit eget hår

9. Katjes Profilbillede for Katjes Indlæg: 2
    2. januar 2009, 16.01

Hej..
    Det er svært at vælge i en jungle af muligheder.. jeg har selv haft svært ved at finde ud hva der er bedst, for folk har meget forskellige meninger om det.. meeen, jeg har selv haft extension i som var syet på, hende der lavede det på mig sagde at det var heelt klart det bedste for håret.. men det kan jeg så nu se at kun nok kun sagde fordi hun ville tjene penge jeg har haft op til flere veninder har har fået det syet på og ALLE var utilfredse med det.. det klør og belaster dit eget hår rigtig meget.. jeg har så ville have det lavet igen, efter at nogen af mine veninder som har fået det limet på i totter siger det er 100 gange bedre en påsyning. jeg har så været på nettet og kigge lidt rundt.. og jeg synes helt bestemt du skal prøve at kigge nærmere på complete hair & beauty! de skulle være super gode og det eneste sted der forhandler den mest skånsomme metode som er er mona lisa metoden, og så er det til rimelige priser.. held og lykke med det...

10. c-a-m-i-l-l-a Profilbillede for c-a-m-i-l-l-a Indlæg: 1
    27. maj 2009, 16.49

hej jeg kunne rigtig godt tænke mig at få extentions men jeg kender ikke nogen priser eller hvor man kan få det....
    Håber at der er nogen der kan hjælpe jeg bor tæt ved esbjerg..
    og ville også gerne vide hvad for en slags som er bedst

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud