Debatten » Skønhed » Rød og irriteret hud - hvad kan det skyldes

Rød og irriteret hud - hvad kan det skyldes

1. Brugeren er slettet.
    15. juni 2013, 11.53

Hej! Jeg har et stort problem. som I meget stort problem.

Sidste år i November måned begyndte jeg at få noget svamp - det er jeg rimlig sikker på, at jeg havde grundet symptomerne. Jeg fik så noget behandling mod det, men efterfølgende havde jeg stadig rød og irritereret hud. Jeg brugte på det tidspunkt og frem til Januar g-strenge af syntetisk stof, balsam MED parfume i til at barbere mig meget forneden med og er på p-piller. Jeg opdagede så at jeg havde brugt parfume forneden, og stoppede med det i Januar og prøvede at bruge intimsæbe (vildt meget skal det siges - hver dag morgen og aften næsten) - bomuldstrusser og endnu engang en svampe behandling - uden held. Så begyndte jeg at få øget udflåd. I februar måned var jeg til hudlæge hvor hun sagde, at jeg havde en sart hud og jeg skulle til gynækolog. Jeg havde desuden ingen tegn på svamp eller infektion da hun havde podet mig dér. Så kom jeg til gynækolog, som ikke kunne se tegn på noget - kun at jeg havde øget udflåd, hvilket skyldtes min måde at behandle området på mente hun.
    Nu er jeg stoppet med intimsæben (gjorde i April), går kun i bomuldstrusser, vasker mig med vand og barbere mig ikke med noget med parfume i og begrænser det.

Men jeg har stadig rød og irriteret hud Jeg har prøvet alt for at behandle det ordentligt og det er som om intet virker på min hud.

Nogen som har prøvet det? Kan det evt være fordi jeg har udviklet en slags parfume allergi så slemt, at jeg ikke engang kan ha nogle jeans på som er med parfume vask i?

Alle fortjener at mærke <3
  2. Brugeren er slettet.
    15. juni 2013, 12.08

Har dog ikke selv prøvet det. Men har hørt at meget tæt siddende jeans (som mange af os kvinder går i) gør at skeden/tissekonen ikke kan få luft. Måske skulle du bruge nogle forskellige slap af/trænings bukser som ikke sidder tæt og sørge for når du er hjemme du måske går uden underbukser i dine trænings bukser./ nøgen lige efter bad.

Undgå at bruge bind, At ikke over vaske dig selv der nede for at det kan også skade mere end det gør gavn. Sørge for at ikke have sex.

3. Brugeren er slettet.
    15. juni 2013, 12.24

Hvorfor ikke sex?

4. nakedbeauti Profilbillede for nakedbeauti Indlæg: 1635
    15. juni 2013, 12.44

sæd er basisk og skeden er sur. Dermed kan det give ubalance og lede til ubehag når man har sex hvor fyren kommer indeni skeden. Samtidigt er det bedst at vente med sex til området er normal, da den røde hud er sart og følsom, og hvis den slides som ved sex vil det kun blive værre.

5. DenSødeCitron RoarMI, Stjernefisken, Dystermulen :) Profilbillede for DenSødeCitron Indlæg: 2338
    15. juni 2013, 12.45

Det kan sagtens være parfumen i tøjet - det synes jeg helt sikkert, du skal prøve at lade være med...
    Det også være, at du bare ikke tåler at barbere dig. Måske skulle du prøve at finde alternative metoder til at fjerne hårene - måske voks, epilering eller den der lys-dims, men ved ikke om den må bruges dernede.

6. nakedbeauti Profilbillede for nakedbeauti Indlæg: 1635
    15. juni 2013, 12.47

Hvis jeg var dig ville jeg udnytte at det er sommer og droppe alle stramme jeans og faktisk også leggins da de er syntetiske. I stedet ville bomuldstrusser og bomuldsnederdele være et hit. Brug evt. lange nederdele i stedet for jeans og få så meget luft til området som muligt og vask dig maks en gang dagligt med kun lunkent vand og aldrig vand op i skeden - kun udenpå. Det kan tage lidt tid før balancen genvindes og at huden bliver normal igen. Du kan eventuelt bruge nogle mælkesyre kapsler fra apoteket eller matas til at hjælpe på vej med at få den rigtige bakterieflora i området.

7. Brugeren er slettet.
    15. juni 2013, 12.49

jeg har heller ikke ubalance.. så det er slet ikke dét.
    derfor mistænker jeg nemlig parfumeallergi evt?

8. nakedbeauti Profilbillede for nakedbeauti Indlæg: 1635
    15. juni 2013, 12.50

og ja, som Densødecitron siger, så stop med barberingen - i hvert fald i noget tid. Hårene har faktisk en funktion - nemlig bl.a. at beskytte området Hvis du virkelig vil have dem kortere ville det måske være bedre bare at trimme det med en hårtrimmer.

9. nakedbeauti Profilbillede for nakedbeauti Indlæg: 1635
    15. juni 2013, 12.53

Det kan også være parfume du reagerer på muligvis. Det lyder bare mest af alt som om der ikke er balance endnu - Det betyder ikke der er svamp eller bakterievækst, men bare at din egen flora ikke er etableret endnu. Men for en sikkerheds skyld, så prøv at skifte vaskepulver til fx Neutrals eller svanemærkede vaskepulvere.samt skyllemiddel

10. Sadi Motto: Jeg er ligeglad - du skal bare lade være! Profilbillede for Sadi Indlæg: 760
    15. juni 2013, 14.02

Jeg er også tilhænger af at droppe barberingen. Der er som regel en grund til at kroppen har det den har. Hårene er der bl.a. af den grund, at de forhindrer bakterier i at nå skeden. Så kan man vel selv gætte sig til, at man kan få problemer hvis man fjerner det værn.. Og samtidig er det yderst belastende for huden at blive skrabet så tit. Og hvis man så samtidig irriterer huden yderligere med alle mulige produkter, som producenten (med en hvis interesse bag) mener er gode til kroppen.. jah, så risikerer man bare at problemerne hober sig op.
    Så lidt tilbage til det naturlige adfærd og look med vand, hår og ingen parfume (plus alt det andet skidt der er i produkterne).

"Der findes et særligt sted i helvede for kvinder som ikke hjælper hinanden"

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud