Debatten » Sex » Kæreste jaloux på fortid..

Kæreste jaloux på fortid..

1. cwei Profilbillede for cwei Indlæg: 4
    26. maj 2009, 00.18 Opdateret d. 26. maj 2009, 00.18

Hej piger.

Jeg er i et forhold med en fantastisk mand, vi har været sammen i 6 måneder nu. Men min fortid plager ham. Jeg har været sammen med 6 inklusiv ham, og han har været sammen med 2 med mig. Jeg har sagt 100 gange jeg ville ønske jeg havde gemt mig selv til ham. Han har det så svært med det at vi skændes næsten hver dag. Og ved godt de fleste vil sige at vi skal gå fra hinanden, men det her er virkelig ægte kærlighed ellers var jeg skredet for længst. Jeg ved virkelig ikke hva jeg skal gøre, det er som en afhøring. Klædte i hinanden af, hva stillinger osv.
    hvad sys i?

Knus

2. grr10 Profilbillede for grr10 Indlæg: 13
    26. maj 2009, 00.41

Altså, nu er 6 jo ikke voldsomt mange, men må jeg spørge hvor gamle i er?
    Der er ingen tvivl om, at han bør acceptere din fortid som værende en del af dig, og derfor er det da uacceptabelt, at han bliver ved med at grave i den? Hvad er det han forventer at få ud af det?

3. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

26. maj 2009, 00.41

Hej (:
    Jeg kender lidt til problemet fra hans side, jeg har kun været sammen med to og min kæreste gennem 8 måneder har været sammen med en hel del. Og jeg synes ikke det er fedt at tænke på overhovedet. Men du må forklare din kæreste at det er fortid og nu er du sammen med ham, det har intet med dine tidligere mænd at gøre overhovedet, og det må han forstå. For kan godt forstå du virkelig må have det træls med han er så jaloux på din fortid for du kan ikke ændre den, og synes heller ikke du skal ønske du kunne, for hvad der er sket i fortiden gør en til den man er. Du skal ikke skamme dig og undskylde over dine tidligere sex partener. Du skal derimod, fortælle din kæreste at det er din fortid den må du stå ved, men det er jer der er sammen nu og det er du fantastisk glad for.
    Med venlig hilsen Monica

4. FrøkenH Profilbillede for FrøkenH Indlæg: 11
    26. maj 2009, 00.53

Kan du ikke få ham til at vende den om. Altså hvad lavede han selv med dem han har været sammen med? Behøver det nødvendigvis at være vildt og super anderledes det du har gjort? Hvis ikke, så er der jo ikke noget at være jaloux over... (ved godt det sikkert ikke er så simpelt, men prøv)

Måske du heller ikke heeelt skal fortælle ham sandheden om hvad du eventuelt lavede med dine andre partner, det tjener vidst ikke noget godt formål...

5. Den.lille.bl... Profilbillede for Den.lille.blondine. Indlæg: 1
    26. maj 2009, 01.56

Jeg har et lidt lignende problem, men synes selv at have fundet en løsning:
    Jeg har selv kæreste, og vi har været sammen i halvandet år nu, og jeg vil selv mene, vi har et meget åbent forhold, hvor vi kan snakke om det meste.
    Alligevel bryder min kæreste sig heller ikke voldsomt meget om at høre om mine tidligere partner, og når det er det snakken falder på, kan han let blive "tøse" sur :b

Jeg har bare valgt at sige: Lad være med at spørge, hvis du ikke kan tåle at høre det!"
    Hvis han bliver sur og fornærmet skal han da ikke spørge, ellers er det da kun fordi han vil finde noget at skændes om.

Håber det kan være til hjælp

6. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

26. maj 2009, 11.45

Hvorfor tænker han overhovedet på dine tidligere forhold? Hvis du ikke har kontakt med dine ex-kærester eller selv sammenligner nogle situationer med ham, som du har haft med dine tidligere partnere, synes jeg det er meget mærkeligt af ham!
    Hvad kan han bruge det til?

Man er sammen med den nye, fordi man er kommet over de andre man har haft og ikke tænker på dem, når man har fundet den nye kærlighed.
    Jeg synes det virker mærkeligt, at han er jaloux over noget der ER SKET!

Jeg er også jaloux anlagt, men overhovedet ikke over ex-kærester! Det burde man slet ikke sidde og tænke på, når man er sammen med sin dejlige kæreste SPILD AF TID!

Hmm.. skændtes også med min ex-kæreste konstant.. ikke pga. jalousi (undskyld jeg nu blir pessimistisk) - men det er da ikke den store kærlighed, hvis I skændes HVER dag? Det må da være opslidende på kræfter og humør
    Er det virkelig sådan man har lyst til at have et forhold? - man skal da være glade HVER DAG - gøre hinanden glade, opleve ting sammen og vokse sammen .. ikke skændes hver dag! Og glem fortiden... beløn fremtiden

7. MyWish Living up to a lower standard since 1979 ;) Profilbillede for MyWish Indlæg: 597
    26. maj 2009, 13.03 Opdateret d. 26. maj 2009, 13.05

Uha, træls situation...

Jeg er enig med de andre - din fortid ER jo ikke noget du kan ændre nu, selvom du gerne ville.
    Jalousi bunder som regel enten i hans egen fortid eller i hans egen usikkerhed.
    Når man er jaloux spørger man altid frygtelig nysgerrigt om detaljer, selvom man godt ved at svarene vil komme til at 'haunt'e Så hvis jeg var dig ville jeg forsøge mit bedste at undgå detaljerne, for de vil kun gøre det hele mere levende i hans tanker.

Det bedste man kan gøre ved een som er jaloux er nok at bekræfte ham hele tiden, så der tilsidst ikke er skyggen af tvivl i hans sind om at det er HAM som betyder alt for dig, og de andre ikke kan måle sig til hans sokkeholdere.

Mon han forstår, at hvis han bliver ved med den adfærd, så er han selv skyld i at realisere sin værste frygt: at skubbe dig mere og mere ud af sit liv? Det skal han nok have forklaret, på en meget ikke-"jeg-truer-med-at-forlade-dig" agtig måde.

Boost hans selvværd, lav hyggelige romantiske ting, vis ham at det er HAM og ikke de andre.. osv...
    Det kan være lidt anstrengende, men forhåbentlig vil hans 'besættelse' med emnet blive mindre med tiden.

Håber det vil hjælpe

8. Brugeren er slettet.
    26. maj 2009, 13.35

jeg synes nu heller ikke 6 lyder af meget!!? som mennesker kan vi ikke se ind i en krystalkugle og spå om fremtiden, du har derfor ikke noget at skulle "undskylde". han må til og komme over det og ligge sin usikkerhed fra sig, kan du ikke forklarer ham at DU har valgt og være sammen med HAM! og at HAN har valgt og være sammen med DIG, på trods dit antal af sexpartnere. hvis du ikke havde været sammen med dem, ville du jo ikke være den han elsker.

9. cwei Profilbillede for cwei Indlæg: 4
    26. maj 2009, 14.43

problemet er bare han siger hvis han ikk spørger mig er det bare inde i hans hoved. nogen gange ved jeg bare han tænker, og han prøver også at lade hver med at spørge mig. men så lige pludselig kan han ikk styre det. og det er svært for mig at se ham så ked af det, vi har snakket om at gå fra hinanden men ingen af os vil. det er bare svært når man virkelig er forelsket og elsker ham mere end noget andet.
    jeg har snakket med mine veninder, og de har svært ved at hjælpe mig selvom de vil. de har aldrig stået i den her situation nemlig.

10. Shinky Profilbillede for Shinky Indlæg: 8
    2. juni 2009, 11.59

Jeg har haft nøjagtig det samme problem... bare at det var mig der var jaloux på min kæreste.

Min kæreste havde haft 13 kærester foruden mig, og havde været i seng med en 10 stykker. Og jeg kunne kun "blære" mig med 3 kæreste forhold (alle under 2 måneder) og 2 oplevelser i sengen. Det var i en alder af 21.

Vi "løste" det ved at vi snakkede åbent om det, jeg hørte alle de historier hun havde og fortælle, gode som dårlige. og med tiden så forsvant problemerne, og vi holdt med og snakke mere om det.

Selvom vi nu har været sammen i 9 år, og har 2 dejlige unger sammen, så kan det dog stadig nage mig lidt at hun fik løbet hornene af sig som ung, mens jeg bare sad derhjemme og nørdede.

Shinky

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud