Debatten » Skønhed » TOGSKINNER !!!

TOGSKINNER !!!

1. Brugeren er slettet.
    11. juli 2009, 00.02 Opdateret d. 11. juli 2009, 00.02

Hej, jeg er en pige på 14 år (15 d. 3 november) og jeg har lige fået af vide at jeg skal have togskinner på i 1½ år.

Gik i panik da jeg fik det at vide første gang.
    Og var faktisk til en anden tandlæge bare for at høre om hun også ville sige at jeg skulle have togskinner på.. Jeg græd begge gange );

Så her for ikke så lang tid siden skulle jeg til bøjletandlægen og det var der jeg virkelig fik bekræftet at det er sikkert at jeg skal have togskinner.

Hader at jeg skal have det.

Ved ikke hvordan jeg skal komme igennem 1½ år med det??

Har det fint nok med at jeg skal have det i hele 9. klasse , men IKKE når jeg skal på gymnasiet.. Er bare såååååååå bange for at jeg ikke får nogle nye venner og får det samme image som jeg har nu - nemlig "Den stille pige" , fordi jeg ikke tør "Sige" og tiltrække opmærksomhed pga. mine nye togskinner.

- Så ville høre om I også synes 1½ år er slemt??

Ville I tage imod tilbudet med togskinner?

2. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

11. juli 2009, 01.03

Selvfølgelig skal du tage i mod tilbuddet - tænk på hvor lidt tid af dit liv du skal have den på..

Og så tror jeg helt sikkert ikke du skal bekymre dig for, om nogle på gymnasiet vil dømme dig ud fra det. Der er rigtig mange der har togskinner på når de starter i gymnasiet, så det er helt normalt.

Held og lykke med det hele (:

3. Brugeren er slettet.
    11. juli 2009, 01.05

Tak, det sjovt som det hjælper at høre på andre sige at ALt nok skal gå.

GLÆDER MIG BARE SÅ SINDSYGT MEGET TIL DEN KOMMER AF !! (;

4. Brugeren er slettet.
    Brugeren har valgt at slette sit indlæg

Oprindelig besked:

11. juli 2009, 10.04

Hehehhe

Jaah det skal uden tvivl nok gå ! - altså det er aldrig sjovt at have togskinnere! Og jeg har haft togskinnere og elastikker i munden (jeg nægtede dog at rende rundt med dem ude i offentligheden). Men togskinner er jo en naturlig ting.

Og som Juegro siger; "tænk på hvor lidt tid af dit liv du skal have det på". Det er ingen ting - og bagefter har du fine tænder
    1½ skal nok gå hurtigt...

5. Brugeren er slettet.
    11. juli 2009, 12.02

Ja, det er rigtigt.
    Må bare lide i 18 mdr. ::'-(

6. Mmaalleennee Profilbillede for Mmaalleennee Indlæg: 5
    11. juli 2009, 12.52

Hej
    Jeg har selv gået med togskinner i næsten 3 år, hvilket vil sige alt min tid på Handelskolen og fik dem af her for et par måneder. Er så glad for alt det jeg har fået lavet med mine tænder. Så det har helt klart været det værd. Synes hurtigt jeg vænnede mig til dem.

7. Lady-bird Profilbillede for Lady-bird Indlæg: 22
    11. juli 2009, 14.17

Hej
    Jeg har været igennem det samme, jeg fik dog først min på i 2.g hvilket jeg var meget ked af på det tidspunkt. Synes det var et dårligt tidspunkt, og meget sent i forhold til alle andre. Men er så glad for det nu, og det gik rigtig hurtigt. Da jeg først havde vænnet mig til det var det intet problem, og folk var efterhånden så modne i 2.g at der ikke var noget tabu over det. Fik endda min dejlige kæreste i den periode og to rigtig fede år i gym, så bare rolig. Du vil helt sikkert fortryde det hvis du ikke får det gjort.

Så bare rolig- virker måske som livets undergang lige nu men er ingenting i det store billede

8. DenLilleHavfrue Profilbillede for DenLilleHavfrue Indlæg: 11
    11. juli 2009, 17.12

Jeg fik mine togskinner på i slutningen af 9. klasse. Går nu i gymnasiet, og det er jo ikke fordi jeg er den eneste der har dem på. Selv synes jeg man efterhånden lærer ikke at tænke på det. Jeg tror ikke det bliver et problem af få venner i gymnasiet, det er jo ikke fordi du er den eneste der nogensinde har skulle gå med togskinner. Selv har jeg fundet min kæreste mens jeg har togskinner på, så man kan ikke sige man blive ensom pga. dem
    Og så tænk på hvor et flot resultat du får ud af det, for hvis dine tænder har brug for at blive rettet bliver dit smil med garanti også pænere af det, det er mit da blevet

9. MyWish Living up to a lower standard since 1979 ;) Profilbillede for MyWish Indlæg: 597
    13. juli 2009, 15.20

Syns jeg har hørt man kan få en togskinnerne eller elastikkerne i andre farver, måske f.eks noget a la hvid, så de ikke er nær så tydlige imod tænderne... Måske tager jeg fejl, men det var da værd at undersøge?

Jeg synes bestemt du skal gøre det! Du bliver super glad for resultatet resten at dit liv...
    Og så kan jeg desuden fortælle at der faktisk er mænd som syns det er mega sødt, sexet og specielt, at en pige har togskinner - det gør min kæreste nemlig, så jeg ærgede mig næsten over at jeg ikke har togskinner

Hav det godt med dig selv, dine talenter og det menneske du er og så vil din glade udstråling gøre at du tiltrækker folk, uanset om du er genert og har togskinner i en periode

Hilsen en "ex-shy girl" som fik snakketøjet på gled på efterskole og aldrig har fortrudt det

10. ¤malene¤ Profilbillede for ¤malene¤ Indlæg: 258
    13. juli 2009, 15.41

jeg vil lige starte med at sige at man helst ikke skal vælge at få hvid bøjle/elastikker for så snart man spiser noget mad der farver (f.eks. karry) så har man en rigtig fin farve i munden lang tid efter for det er ret svært at få af..

Til Cecilie, du skal slet ikke bekymre dig så meget over at du skal have bøjle på, jeg har også haft bøjle på og jeg tudede også al den tid tandlægen brugte på at sætte den på, og jeg var sikker på mit liv var slut MEN sådan endte det jo ikke helt, den periode i mit liv hvor jeg havde bøjle på flyttede jeg skole og skulle derfor lære en masse nye mennesker at kende, og det er ærligt den periode i mit liv hvor jeg har været mest populær, jeg havde mange kærester mens jeg havde bøjle på, så det skræmmer altså ikke drengene væk og pigerne har altså heller ikke noget problem med at man har bøjle på... det er bare meget vigtigt at du ikke gemmer dig væk og lader være med at smile bare fordi du har bøjle på, tænk på at det er helt normalt, og hvis du viser at du selv er tilfreds og at du ikke er bange for at smile og se glad ud, så er der ingen der vil tænke over du har bøjle på.. det er ikke så forfærdeligt som man tror du skal bare være dig selv og så lad være med at gemme dine tænder væk bag dine læber, smil og se glad ud i stedet, så er jeg sikker på at du ikke vil mærke at du har bøjle på.. jeg havde faktisk også en del veninder som var ret misundelige på at jeg havde bøjle på fordi de gerne ville have rettet deres tænder, så vær stolt af at du om 1½år har de flotteste tænder, og det garanterer jeg dig for at du bliver glad for... held og lykke med det og lad være med at tage det så tungt, for det er ikke værre end man selv gør det, så gør det til en god oplevelse i stedet for en dårlig

Mest læste

Abonnér på WOMAN nu! Se alle tilbud