Zara kampagne Love your curves
© Twitter @emilytgreen

Kvinder (og mænd) raser over Zaras nye kampagne – kan du se hvorfor?

Budskabet er klokkeklart: Du skal elske dine kurver!

2. marts 2017 af Maria Broe Trustrup Hansen

“Love your curves,” lyder budskabet i Zaras nye kampagne, som har fået en hård medfart på de sociale medier. 

Årsagen er, at Zara har valgt to meget slanke modeller til at repræsentere kampagnen, som altså går ud på, at du skal elske dine former. Kvinder verden over mener dog, at Zara skyder helt skævt med kampagnen. 

“Zara, ved I, hvad kurver er?” spørger en kvinde på Twitter, mens en anden pointerer, at selvom kampagnen siger, at hun skal elske sin krop, vil hendes bagdel aldrig kunne passe ned i Zaras jeans.

“Virkelig, virkelig skidt”

En del mener, at kampagnen er brænde til bålet, når det gælder bodyshaming – og det er ikke kun kvinder, der raser ud på de sociale medier.

“Zara, det er uansvarlig markedsføring. I fortæller unge kvinder, at det her er kurver? Virkelig, virkelig skidt for personer med krops issues,” skriver en mand eksempelvis på Twitter.

Du kan se nogle af reaktionerne på Zaras kampagne herunder – er du enig? 

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?