Mos Mosh og Julemærkefonden
© Mos Mosh

Mos Mosh har designet to nye, flotte T-shirts, som støtter et virkelig godt formål

Overskuddet går til at hjælpe overvægtige børn på julemærkehjem

19. april 2017 af Maria Broe Trustrup Hansen

Der er mange gode grunde til at holde af det danske brand Mos Mosh. Tøjfirmaet laver en masse fine sager – alt fra jeans til smukke kjoler – og nu har de startet et samarbejde, som støtter et rigtig godt formål. 

Sammen med to designstuderende, Amalie Risom Nyrup og Silke Foged, har Mos Mosh nemlig lavet to nye T-shirts, hvor overskuddet fra salget går ubeskåret til Julemærkefonden, som hjælper sårbare og overvægtige børn.  

“Da vi henvendte os til Mos Mosh med idéen om at udvikle specialdesignede styles og lade overskuddet gå til Julemærkefonden, var de med det samme med på idéen! Vi er rigtigt glade for hele samarbejdet og håber nu, at kunderne vil tage godt imod de smarte T-shirts og dermed støtte op om vores sag,” siger Mette Hauge, som er projektleder hos Julemærkehjemmet i Kolding.

“Noget stort og fint”

De to designstuderende, som har designet de to T-shirts, er glade for, at de har været med til at hjælpe nogle udsatte børn og unge.

“Det er helt fantastisk at have været med til at designe de to T-shirts. Vi har bidraget til noget stort og fint, og samtidig har vi fået lov til at snuse til, hvad det reelt vil sige at arbejde i modebranchen,” siger designstuderende Amalie Risom Nyrup

De to nye T-shirts lander i butikkerne i starten af maj og koster 399 kr. 

Mos Mosh og Julemærkefonden
© Mos Mosh

Vil du deltage i konkurrencer og læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?