Kvinde får orgasme
© iStock

7 orgasme-hacks, der 'kommer' dig til undsætning

Nu bliver det en hel del nemmere at nå klimaks

16. januar 2017 af Maria Broe Trustrup Hansen

1. Træn dine muskler. Og nej, træningen foregår ikke på lagnerne, men inden. Det er især maveøvelser, der virker, da de kan trigge de nerveimpulser, der fører til en orgasme. Psst... Her kan du se, hvordan du gør.

2. Lav knibeøvelser. Ja, kvinde, du SKAL lave dine knibeøvelser! Både fordi du vil være ultra taknemmelig, når du kommer op i alderen, men også fordi de kan sikre dig en bedre orgasme, da bækkenbundsmusklerne er vigtige spillere i forhold til at styrke blodgennemstrømningen til klitoris. 

3. Brug glidecreme. Selvom du bliver våd på helt naturlig vis, kan det være en god idé at bruge glidecreme, da det vil gøre det nemmere for dig at få en orgasme. En undersøgelse har tilmed vist, at halvdelen af de mænd og kvinder, som bruger glidecreme, mener, at den ekstra smørelse gør det nemmere at nå klimaks.

4. Bed din partner om at gøre det, du ved, virker. Og det betyder, at du bliver nødt til at træne selv. Onaner, og find ud af, hvad der virker for dig, men onaner også gerne foran din kæreste – måske kan han lære et trick eller to?

5. Træk vejret dybt. Du tænker måske, at din vejrtrækning gerne må være hurtig og overfladisk, men det hjælper dig overraskende nok ikke til at få en bedre orgasme – tværtimod. Træk derfor vejret dybt, så din krop slapper helt af.

6. Brug en vibrator. Sexlegetøj er genialt til mange ting – blandt andet til at øge chancen for en orgasme. Prøv eksempelvis en vibrator enten selv eller sammen med din partner.

7. Spis den rigtige mad. Nogle fødevarer vil give dig en større sexlyst, og det vil automatisk være med til at booste dine chancer for en orgasme. Laks, æg, tranebærjuice, chokolade og havregryn er blandt andet gode at skrive på indkøbslisten.

Vil du deltage i konkurrencer og læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?