Sådan forvandler du din grå morgenstund til ægte kvalitetstid

Kære B-menneske, din morgen kan faktisk blive helt okay!

22. november 2016 af Nina Abildgaard

1. Gør noget sjovt lige efter, du vågner

Du vælger måske at fylde din morgen ud med aktiviteter, du føler, du virkelig 'bør' gøre. Prøv i stedet med noget sjovt og anderledes. Lav for eksempel nogle simple træningsøvelser derhjemme i stedet for at skulle op på cyklen og i fitness.  

2. Hav en lækker morgenmad klar

Det er meget federe at stå op ved tanken om, at der venter et godt måltid ude i køkkenet. Prøv derfor at peppe din morgenmad op. Bag for eksempel en æggemuffin, inden du går i seng, eller rør en chia-grød sammen aftenen før.  

3. Gå i gang med de tunge arbejdsopgaver først

Vi har måske en idé om, at det er bedst at starte arbejdsdagen med de små opgaver som for eksempel at svare på e-mails, men det er faktisk bedst at begive sig ud i de tunge opgaver fra start – så får du nemlig hjernen ordentligt i gang.

4. Vent med de sociale medier

De sociale medier kan være en tidsrøver om morgenen. Og er du allerede presset på tid eller blot ønsker en produktiv start, kan de sociale medier være en hæmsko. Planlæg derfor din tid, og vælg for eksempel et tidspunkt på eftermiddagen, hvor du kan tjekke dine yndlingsprofiler på Instagram.

5. Sørg for at lave en to-do-liste for næste dag

Jo tættere du kommer på dagens afslutning, jo mere begynder du at tænke over alle de ting, du skal have gjort dagen efter. Prøv derfor at lave en to-do liste henover frokost, så du får klarhed over din næste dag. På denne måde kan du både få et overblik og et klarere hovedet den kommende morgen.

Vil du deltage i konkurrencer, læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?