Glad og rolig kvinde
© iStock

Boost dit efterårshumør (hurtigt!) med disse 3 små øvelser

Ultranemme genveje til en gladere hverdag? Ja tak!

19. oktober 2017 af Katrine Ellen Allentoft Haslund

Kender du det, at der bare er nogle dage, hvor det er svært at få humøret op – uden at der egentlig er nogen bestemt årsag? 

Nogle dage er bare bedre end andre, men du kan heldigvis give dit humør et boost med disse tre små øvelser: 

Vær til stede i nuet

Går du nogle gange glip af alt det gode, der sker her og nu, fordi du bekymrer dig om fremtiden? Prøv at øve dig i at blive i nuet.

Næste gang du mærker dig selv glide væk i tankerne, så prøv at tvinge din hjerne tilbage til nuet. Det kan du eksempelvis gøre ved at tage et øjeblik, hvor du ikke fokuserer på andet end dit åndedræt. Det hjælper med at give dig og din hjerne ro og overskud til at være til stede i øjeblikket. 

Nyd nydelsen

Tillad dig selv at dvæle ved nydelsen, uanset om den er emotionel, eksempelvis følelser af kærlighed, eller om du er i gang med en virkelig god burger. 

På den måde vil oplevelsen sidde i dig længere, fordi du virkelig mærkede den, og du bliver gladere, fordi du faktisk fik mere tilfredsstillelse ud af øjeblikket.

Luk derfor øjenene og vær til stede, når du oplever noget, du virkelig nyder.

Gå en tur

Øvelsen ligger i at give dig selv tiden til det: At bruge din tid på, bare at gå en tur – uden at medbringe nogle former for teknologi (Ja, det gælder også din telefon). 

Det giver dig nemlig en pause fra den stress, der følger med moderne teknologi, hvor alle kan få fat i dig altid. Derudover gør selve gåturen dig også i bedre humør, da din krop frigiver endorfiner – et kemisk stof i hjernen, der gør dig glad – når du bevæger dig.

Kilder: Time.com

Vil du deltage i konkurrencer, læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Hvad synes mændene?