© Istock

Derfor skal du stoppe med at sidde med krydsede ben – med det samme!

Kig ned. Sidder du med krydsede ben? Så stop!

1. marts 2016 af Marianne Fischer

Hvis du ofte sidder med krydsede ben, skal du være ekstra opmærksom nu, for du burde virkelig stoppe med det samme. Og det er der faktisk flere gode grunde til. 

Smerter i lænden

Når du krydser benene, bliver din hofte og dit bækken skævt. Den ene side vil være hævet højere op end den anden, og det er ikke godt for det nederste af din ryg. Faktisk kan det føre til langvarige rygproblemer, hvis du ikke stopper med det.

En skæv numse

Når du krydser benene, kan du risikere, at din numse bliver skæv. Din ene balle bliver nemlig mindre ‘mast’ end den anden, og det kan medføre, at din ene balle bliver mere slap end den anden. Heldigvis kan du træne dine baller med Sami Hermes geniale numseøvelse. 

Forringer blodcirkulationen

Når du sidder med krydsede ben, bliver din blodcirkulation til benene dårligere. Udover at være generende for hele kroppen kan det også føre til, at du får hævede ben og forøge din risiko for blodpropper i benene.

Åreknuder

Den dårlige blodcirkulation kan også forøge din risiko for at få åreknuder.

 

Kilde: Prevention.com og popsugar.com

Hvad synes mændene?