3 lette kostråd til dig, der ønsker bedre træningsresultater

Vi ved alle, at motion og kost er en vigtig del for at skabe gode resultater – om det er øget styrke, vægttab eller bedre kondition, så spiller kosten en stor rolle. Her er 3 gode kostråd, som kan hjælpe dig til en god træning med flotte resultater:

1. Spis 1-2 timer inden i træning

Enten et hovedmåltid eller en hurtig snack i form af en banan. Det er en god idé at få lidt mad i maven inden din styrketræning, da det giver dig ekstra energi, så du er i stand til at give den en ekstra skalle til dagens træning!

Det er meget individuelt, hvordan vi har det i kroppen efter et måltid, men en god idé er at spise et måltid 1-2 timer inden træning. Så kan maden lige nå at falde på plads, mens du stadig kan nå at bruge energien.

2. Spis proteiner efter din træning

Du har sikkert set eller smagt de såkaldte protein shakes eller barer, der kan købes diverse steder. Formålet med dem er, at du får hurtige proteiner og kulhydrater efter din træning.

Det hjælper både på sulten efter du har brændt en masse energi af, men hjælper også til en bedre restitution. I stedet for en proteinbar eller -shake, kan du også sagtens nuppe dig et måltid med både grøntager, kød og kulhydrater. Det har samme effekt, og så sparer du også kalorier og penge.

3. Træning og kost vægter lige så meget

Træning er en stor del af det at opnå gode resultater. Det gælder både i forhold til øget muskelmasse og et sundt vægttab.

Ligeså vigtig er kosten. Uden den rette kost kan du ikke opnå styrke og øget muskelmasse og hermed heller ikke få resultater i et ønsket vægttab. Øget styrke og muskelmasse kræver nemlig, at du ligger i kalorieoverskud og modsat i et vægttab kræver det, at du indtager færre kalorier.

Hvilke koststrategier bruger du i din egen hverdag? Smid dit bedste i kommentarfeltet!

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?