4 utrolig effektive øvelser, som din krop vil elske dig for at lave

Det kan være lidt af en jungle at finde ud af hvilke øvelser man skal lave, hvilke der er specielt gode og hvordan man udfører dem. Derfor har jeg samlet 4 af mine favorit øvelser og vist dem helt præcis in action!

Øvelse 1: Dumbbell Squat

Squat er blandt andet en af mine favoritter, da øvelsen har mange fordele. Her træner vi en flere muskelgrupper som baller, ben, ryg og specielt mave og core. Der findes utrolig mange varianter indenfor squat og jeg kan personlig rigtig gode lide at veksle lidt imellem varianterne – her ser i squat udførst med håndvægte, som man kalder ’Dumbbell squat’, specielt en god variant for dig som er ny/lidt mere erfaren og netop har overskud til at bringe lidt vægt med i træningen.

4 sæt, med 10-12 gentagelser

Øvelse 2: Kb sumo squat

Endnu en variant inden for squat, denne er specielt god da man har lidt breddere fodstand og det går ofte mere i bagdelen. Igen kan man lave både lave øvelsen med vægtstang, en håndvægt eller kettlebell som vist på billedet her. Teknikken er den sammen som i en squat, rank ryg og knævandring samme retning som fødderne.

4 sæt, med 10-12 gentagelser

Øvelse 3: Shulder pres

Skulder er noget vi gerne vil træne, for netop at få nogle flotte stærke arme og her er skulder pres en genial øvelse! Du træner nemlig ikke kun skulderne men får også en masse stabilitet med som blandt andet træner og styrker din core. Når vi presse ting over hovedet, træner vi også være triceps, som netop er det område som vi kalder ”mormorarmene”.

Øvelse 4: TRX skrå mave

TRX er et af mine yndlingsudstyr, da man kan træne hele kroppen om du er på ferie, hjemme, ude i naturen eller i fitness centeret og det bedste af det hele – alle kan være med! Fordelen ved TRX er nemlig at alle øvelser kan skalleres efter hvilket niveau du ligger på, man regulere blot fodtanden og så kan sværhedsgraden justeres. På billedet her laver jeg en skå mave bøjning, hvor jeg står i en planke med fødderne i håndtagene og hejser knæene op til albuerne. Ved at udføre øvelsen her styrker vi både vores core, de skrå mavemuskler, ryg, arme og en masse muskler bliver sat i aktivitet.

Her var blot 4 af de øvelser som jeg elsker at lave, netop fordi øvelserne har flere funktioner og alle kan være med – Smid gerne din favorit øvelse i kommentarfeltet og lad mig høre hvad du tænker om øvelserne her..

God træning!

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?