Elsker du squats? Så må du IKKE gå glip af denne øvelse

Dine lår og baller vil takke dig!

15. februar 2016 af Sami Hermes – BodyBananas

Vi har allieret os med Sami Hermes – en af Danmarks bedste (og flotteste!) personlige trænere. Han er kendt under navnet BodyBananas, som han bruger, når han lægger sine populære instruktionsvideoer op på sin Facebook-gruppe eller på YouTube. I samarbejde med Woman giver han dig de bedste tips til dit træningsprogram.

Bulgarian Split Squats 

Denne øvelse kan laves alle steder, alle vegne, og burde være en del af ethvert ordentlig træningssæt! Den er nem at lave, og alle mennesker kan være med. Den træner baller, forlår og baglår. Det er et rigtig fint alternativ til den velkendte øvelse “Squat”, som jo er ben og ballers kongeøvelse. 

Sådan gør du

1. Placér ét ben på en bænk, et bord, eller hvad der er i nærheden. Sørg for, du står med ryggen mod træningsgenstanden, og at benet pejer bagud. 

2. Dit andet ben er det, du skal squatte med. Stil dig i position, og benyt eventuelt håndvægte til at gøre øvelsen mere udfordrende. 

3. Lav langsomme benbøjninger op og ned. 

4. Gentag med det andet ben.

Husk! Placerer du squatbenet tæt på træningsgenstanden, rammer du lårmusklen, mens en større afstand mellem ben og træningsgenstand styrker dine baller.

Se i videoen herunder, hvordan du udfører en korrekt Bulgarian Split Squat.

LÆS OGSÅ Træningsvideo: Træn ballerne foran fjernsynet 

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?