Hop dig tættere på sommerformen med denne super effektive cardio-øvelse

Det vil føles som en leg at komme i form

28. maj 2016 af Sami Hermes – BodyBananas

I samarbejde med Sami Hermes – en af Danmarks bedste (og flotteste!) personlige trænere, giver vi de bedste tips til dit træningsprogram. Sami er kendt under navnet BodyBananas, som han bruger, når han lægger sine populære instruktionsvideoer op på sin Facebook-gruppe eller på YouTube. I samarbejde med Woman giver han dig de bedste træningstips. 

Sami befinder sig lige nu i det eksotiske Thailand, hvorfra han giver dig sine bedste tips til dit træningsprogram. I denne uge skal der arbejdes med hiit-cardio-træning og sjippetov – det vil sige, der i denne uge arbejdes på konditionen. Hiit trænes typisk i kortere perioder med høj intensitet. Træningssessionen er delt op, så der hoppes intensivt i intervaller á 30 sekunder efterfulgt af 2 minutters stedy pace. Dette gentages seks gange. Hele programmet kan laves på 15-20 min. 

Sådan gør du 

1. Start med 5 minutters opvarmning, hvor du hopper stille og roligt for at få kroppen i gang.

2. Påbegynd første interval á 30 sekunder.

3. Hop nu langsomt i 2 minutter. Formålet er at få pulsen ned, så du kan være klar til næste interval.

4. Kør hårdt på med næste interval, og gentag sessionerne seks gange i alt.

Start med at lave øvelsen én gang om ugen, og udvid herefter antallet.

Tips! Undgå at spise kulhydrater lige efter din cardio-træning. Spiser du sukker og mad med det samme, stopper den egentligtlige forbrænding af fedt på kroppen. 

Se i videoen nedenfor, hvordan du laver cardio-øvelsen korrekt.

LÆS OGSÅ Træningsvideo: Træn ballerne foran fjernsynet

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?