Sådan får du den mest effektive træning i naturen

Sommeren er over os, og vejret er fantastisk! Hvorfor ikke udnytte det gode vejr med en omgang udendørs træning? Der findes mange forskellige måder, hvorpå vi kan træne i det fri. Her er blot en af de måder, hvor vi både bruger styrken og får pulsen godt op.

Det skal du bruge

En træstamme, bænk, stol eller andet, som har en god højde. Sørg for, at du har godt med plads omkring dig, og at du ikke vrikker om i grene og sten, eller hvad vi ellers kan støde på i naturen.  

Sådan gør du

Træningen består af 4 øvelser, heriblandt både styrke- og pulstræning. Træningen forgår således, at du udfører de 4 øvelser i et rap, 10 gentagelser af hver øvelse efterfulgt af en lille kort pause på 1 minut. Herefter fortsætter du træningen – 4 runder.  

 

Øvelse 1 – Step ups

Træd op på træstammen, bænken eller hvad du har fundet. Her laver du skiftevis 10 gentagelser til hvert ben. I øvelsen her er der fokus på ben og baller, og du kan ikke undgå at få pulsen godt op.

 

Øvelse 2 – Push ups

Frygt ej, armbøjninger! Har du en træstamme eller bænk på højde med denne, så gør det øvelsen lidt nemmere. En styrkeøvelse, som er rigtig god for både vores arme, bryst og core.

 

Øvelse 3 – Box jumps

Nu kommer pulsen helt op og ringe! Box jumps sætter nemlig fokus på kondition, og så brænder det godt i ben og baller. Hele kroppen er i bevægelse, og du vil allerede glæde dig til næste øvelse.

 

Øvelse 4 – Dips

‘Ned-og-ned’ på træstammen, her er der nemlig fokus på mormorarmene. Dips er nemlig en rigtig god øvelse for både triceps og skuldre, og så kan alle være med i øvelsen her!

 

Du kan mikse øvelser og gentagelser, som du vil, så længe du bare giver det maks gas! Træningen tager ca. 10-15 minutter, alt efter hvor højt tempoet er, og er du rigtig frisk, kan du jo løbe hjem.

Her er mine tre gode grunde til at træne udenfor; styrketræning, høj puls og det bedste af det hele.. en god sommerkulør!

Hvad kan du specielt godt lide at træne, når solen skinner?

God fornøjelse!

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?