Træningsvideo træning inden date
© Jesper Macholm

Skal du på date? Slip nervøsiteten med disse nemme og hurtige øvelser

Bare rolig, øvelserne får dig ikke til at svede, men giver dig en flot holdning og et par faste baller

14. juli 2017 af Marlene Siehr & Amalie Blixt

Du har spist rigtigt i løbet af dagen, nøje udvalgt aftenens outfit og læst vores guide med 19 ultimative do’s and dont’s på første date – men nerverne sidder stadig lidt udenpå tøjet. 

Lav disse øvelser inden din date

Vi har allieret os med personlig træner Marlene Siehr og sammensat den perfekte workout til dig, der skal på date i aften. Øvelserne giver dig faste baller og løsner op i din ryg og dine skuldre, så du får en flot holdning og udstråler en masse selvsikkerhed.

Du kan lave øvelserne hjemme på stuegulvet, og de får dig ikke til at svede – men lav dem, før du går i bad (bare for at være på den sikre side).

Så op med brystet, og ta’ ham med storm. God date!

Øvelser

Katten

  • Lig på alle fire med skuldrene lige over håndroden
  • Start med at svaje i ryggen, og kig op mod loftet
  • Tag en dyb indånding, og på din udånding skyder du ryggen op imod loftet
  • Herefter tilbage til udgangsposition og gentag

Cobra til downward facing dog

  • Lig fladt på ryggen med hænderne i gulvet ved siden af brystet
  • Pres hoften imod gulvet, mens du løfter overkroppen og presser brystet op og frem
  • Herfra på en udånding løfter du kroppen op og tilbage ved at presse hælene mod gulvet. Kig imod dine tæer
  • Tilbage til udgangspunktet holder du igen hele vejen ned til gulvet

Diagonal rygbøjning på knæ

  • Lig på alle fire, og hav hovedet i en neutral position (så det følges med rygraden)
  • Diagonalt løfter du dit ben og din arm samtidig. Gør dig så lang, som du kan med strakt ben og arm
  • Herefter tilbage til udgangsposition og skift arm og ben

Bridge

  • Lig på ryggen med benene bøjet og fødderne så tæt på bagdelen som muligt. Hænderne ned langs siden
  • Pres hælene mod gulvet, mens du løfter bagdelen så højt op, som du kan og spænder i ballerne
  • Tilbage til udgangspunkt og start igen

Lunges

  • Stå med hoftebredde mellem benene og hænderne i siden ved hoften
  • Skiftevis fører du dine ben frem i et langt skridt
  • Bøj i det forreste knæ og sænk langsomt kroppen ned mod gulvet. Stop lige inden dit bagerste knæ rører gulvet
  • Herefter lægger du vægten på din forreste hæl og trykker kroppen op, så dine ben er strakte. Lav samme bevægelse med modsatte ben
  • Det er vigtigt, at du holder din overkrop ret og lige i hele bevægelsen
  • Denne øvelse kan godt udfordre din balance lidt, så det er med at være fokuseret

Video: Jesper Macholm

Musik: Peter Arendsdorf Bengtsen

Vil du ikke risikere at gå glip af de nyeste træningstips?

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?