Træningsvideo: Denne numseøvelse SKAL du have med i dit træningsprogram

Træningsekspert, Sami Hermes, giver dig de bedste øvelser til veltrænede baller

8. februar 2016 af Sami Hermes – BodyBananas

Hos Woman, har vi allieret os med Sami Hermes – en af Danmarks bedste (og flotteste!) personlige trænere. Han er kendt under navnet BodyBananas, som han bruger, når han lægger sine populære instruktionsvideoer op på sin Facebook-gruppe eller på YouTube. I samarbejde med Woman giver han dig de bedste træningstips. 

Vil du have faste og spændstige baller, har squaten alle dage været den bedste øvelse, men det er også godt med lidt variation i træningsprogrammet. Box Squat er et fantastisk alternativt, og det er lidt teknisk nemmere en den almene squat. Det er ikke en øvelse, der bliver brugt så meget, men øvelsen kan med fordel bruges i ALLE træningsprogrammer til baller og ben, hvor du virkelig ønsker at se fremgang! Den er god som supplementøvelse, i et større set – og den kan også laves af begyndere, da den er forholdsvis simpel i forhold til regulær squat.

Savner du flere alternativer til den almene squat, kan du også give dig i kast med Glute Bridges

Sådan laver du Box Squats

1. Find bænk og vægtstang frem, og stil dig med ryggen til bænken. Placér vægtstangen på skulderbladene, og bøj let forover. 

2. Bøj i benene, så du kommer ned at sidde på bænken.

3. Rejs dig op igen, mens ballerne klemmes sammen. Når du er kommet op at stå, skyder du pelvis frem. 

4. Gentag øvelsen. 

Se i videoen herunder, hvordan du udfører en korrekt Box Squat.

LÆS OGSÅ Træningsvideo: Træn ballerne foran fjernsynet

Måske er du interesseret i...

Hvad synes mændene?