Kvinde drikker vand
Husk at drikke vand! © iStock

Bliv bedre til at drikke mere vand med disse 7 lette tricks

Vi klager ikke, når der blandt andet står vandmelon på menuen!

3. maj 2018 af Rie Louise Kirkebjerg

Din krop har brug for vand, og vand er både en god kur mod tømmermænd, og så får vand også din hud til at stråle

Det vidste du måske godt – men hvordan bliver du bedre til at drikke mere vand? Det giver vi dig syv gode tricks til lige her.

1. Download en app

Du har sikkert altid din telefon på dig, så hvorfor ikke bruge den til noget konstruktivt? Og nej, her tænker vi ikke på at stalke din eks på Facebook, men i stedet at holde styr på dit væskeindtag med en app.

Du kan eksempelvis hente appen Min vandbalance: Daglig drikkemåler og reminder, som giver dig en påmindelse, når du skal drikke vand og generelt sikrer dig, at du drikker nok væske.

Kvinde drikker vand
Drik mere vand med hjælp fra en vand-app. © iStock, Min vandbalance: Daglig drikkemåler og reminder

2. Lime, jordbær og agurk

Vi lover dig, at det bliver meget mere interessant at drikke vand, når det ser indbydende ud. Du kan også eksperimentere med eksempelvis citron, hindbær og ingefær. 

3. Drik andre former for vand

Hvis du synes, at vand er noget er det kedeligste at drikke, kan du som sagt spice det op med lækre smage, men du kan også tage en kop velsmagende te om aftenen til din Netflix-hygge. Her er de bedste serier på Netflix.

The, 27 kroner. Kan købes her.

Pukka the
Skjul vandet i en kop te. © Pukka

4. Køb en cool vandflaske

Du må ALDRIG genbruge en vandflaske, så køb istedet en flot en af slagsen, og tag den med dig overalt. Du kan eventuelt sætte dig selv nogle mål om, at inden du har spist morgenmad, skal du have tømt den første gang, eller at du til dit aftensmåltid skal drikke en hel flaske.

Drikkeflaske fra Eva Solo, 200 kroner. Kan købes her.

Vandflaske fra Eva Solo
Køb en lækker vandflaske. © Eva Solo

5. Brug en kalender

Det lyder måske ikke specielt motiverende, men det er det! En tilfredshedsfølelse vil strømme gennem dig, hver eneste gang du krydser en dag af, hvor du har drukket nok vand – og de dage, som ikke har et rødt kryds, vil med garanti irritere dig.

Kalender
Skriv det i kalenderen, når du har drukket nok vand. © iStock

6. Mad med et højt indhold af vand

Hvis du gerne vil spise madvarer med et højt indhold af vand, står menuen på blandt andet agurk, iceberg-salat, squash, melon og bønnespirer. Alle disse grøntsager og frugter passer jo også perfekt i en salat til en sommerfest på altanen.

Saftig vandmelon
Vandmelon har et højt indhold af vand. © iStock

7. Hjemmelavede is af saftevand

Køb isforme, og bland din yndlingssaftevand. Hæld saftevandet i formene, frys dem og voilá! Lækre is, som samtidig kan øge dit væskeindtag.

Du kan købe seks isforme for 15 kroner lige her.

Vil du deltage i konkurrencer, læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Læs mere fra samme kategori