Sådan kommer du i form med sex

Woman har stillingerne, der giver lækker krop

10. januar 2014 af Mette Andrea Boesgaard

Sådan kommer du i form med sex

Januar er den måned, hvor vi alle sammen skal lande igen efter juleferien. Der skal spises sundt, spares og motioneres. Men især det sidstnævnte behøver altså ikke være dødssygt. Motion kan nemlig sagtens være sjovt - når bare den foregår på lagnerne!

Jep, det er sandt: Sex er faktisk en glimrende kilde til motion! Se bare her, hvor Woman har samlet en håndfuld stillinger, der får dig i form og går lige efter dine ømme punkter!

Facts om sex og motion

Lyder det der med sex som motion lidt for letkøbt? Har du brug for lidt overbevisning? Så er her en håndfuld facts om sex:

  • Sex forbrænder op til 300 kalorier i timen, hvis I altså går heftigt til den (og han kan holde så længe!) 
  • Sex får pulsen op, så dit hjerte kommer på arbejde, og kombinationen af ophidset vejrtrækning og fysisk arbejde gør, at dine lunger også bliver rørt.
  • Hvis I sørger for at prøve flere forskellige stillinger, når I har sex, kan sex faktisk sørge for, at I får rørt mange forskellige muskelgrupper undervejs.
  • Og den allerbedste nyhed? Forskning viser, at motion øger din appetit på sex - så hvis du kommer i form med sex, er du allerede godt på vej ind i en god cirkel!

Opvarmning

 

Start jeres sex-seance med masser af kys. Dybe, intense tungekys kan brænde helt op til 90 kalorier, hvis I gør det i 30 minutter. I tilgift toner det også jeres halsmuskler, kindbenet og hagen (du får i øvrigt samme effekt, hvis du giver ham et blowjob!)

Arme

Sådan gør I:
Den lette løsning er at give ham et hand-job - det toner dine biceps (forsiden af overarmen), underarme og håndled. Sørg for at skifte hånd regelmæssigt, så du får rørt begge arme lige meget.

For en mere kraftfuld work-out af dine triceps (bagsiden af dine overarme), så prøv en variation af doggy style: I stedet for at stå på alle fire, mens han trænger ind i dig  bagfra, så læn dig forover og støt vægten på dine albuer.

Bonus-info: Hvis du får din mand til at sætte et bøjet ben i gulvet, i stedet for knæle på begge knæ, rammer han lige lukt i dit g-punkt (og han får stærke lår!) Husk at han skal skifte ben halvvejs.

Ryggen

Sådan gør I:
Lig på maven på sengen med benene let åbne og knæene ud over kanten af sengen. Manden står bag dig for enden af sengen - han skal nu løfte dine ben, så han kan trænge ind i dig bagfra. Bøj dine ben og luk dem rundt om ham (lås dine ben i stillingen ved at krydse anklerne) - din mand skal holde dig med sine hænder og lade dig hvile på dine lår. Øvelsen er god for den nederste del af din ryg, dine ben og din numse.

Bonus-info: Vil du også have stærke skuldre og overarme? Så prøv samme stilling på gulvet, så han står bag dig og du bærer vægten af dig selv med dine arme!

 

Mave og numse

Sådan gør I:
Læg dig på ryggen og sæt benene i gulvet. Hæv underlivet, som om du skal til at gå i bro, og hvil på skuldrene. Han ligger på knæ mellem dine ben og trænger ind i dig fra den stilling. Det er nu op til dig at ride ham ved at bevæge dit underliv op og ned og i cirkler.

Alternativt kan du også lægge dig på ryggen med benene strakt lige op i luften. Løft så enden fra gulvet og hold stillingen, mens din mand bøjer sig på hug og trænger ind i dig.

Begge øvelser er gode for dine mavemuskler og gør samtidig din numse fast.

Ben og numse

Sådan gør I:
Her er endnu en variation af doggy style - denne gang stående. Stil jer med benene let bøjede og lad ham tage dig bagfra; støt dig til en stol eller en væg for at holde balancen.

Hold benene bøjet under hele seancen, det giver stærke lår. I tilgift er det godt for numsen.

Inderlår og lægge

Sådan gør I:
Manden lægger sig på ryggen. Du sætter dig på hug over ham - hvis du ikke kan holde balancen, så støt dine hænder på hans krop, hvor det falder dig mest behageligt. Bevæg dig op og ned. Øvelsen er god for dine indelår og lægge (og hans mavemuskler, hvis han løfter hovedet og nyder synet af dig!)

Bonus-info: Stillingen gør dig stand til at tage kontrollen med ham og hvor dybt, han støder ind i dig - og læner du dig tilbage, har han samtidig fri adgang til at stimulere dig på klitoris.

Single?


Så fortvivl ikke. Onani forbrænder også kalorier - i hvert fald hvis du går heftigt til den! Alternativt kan du strippe dig i form - Fitness dk tilbyder stripfitness i de fleste centre.