© Sanne Troelsgaard

Sanne Troelsgaard: 10 tips, der kan gøre en forskel for din træning

Fodbold og træning går hånd i hånd. Men for fodboldspiller Sanne Troelsgaard betyder den fysiske træning uden for banen så meget, at hun ved siden af fodboldkarrieren hjælper andre med at få en bedre fysik. Læs med her, og få hendes bedste tips til en bedre træning.

28. juli 2022 af Benjamin Creative for VISA

Som professionel fodboldspiller er god fysisk form en selvfølge. Men det er ikke alle fodboldspillere, der træner lige meget – i hvert fald ikke uden for banen.

For EM-fodboldspiller Sanne Troelsgaard er træning en stor del af hendes hverdag. Det er det første, hun tænker på, når hun står op om morgenen, og hun brænder så meget for det, at hun med glæde hjælper andre til en bedre fysisk form. Ved siden af sin professionelle fodboldkarriere arbejder hun nemlig som online coach, hvor hun vejleder folk til en sund og aktiv livsstil.

“Jeg elsker at kunne inspirere, vejlede og hjælpe folk – især kvinder – på vej til en sundere og mere balanceret livsstil. Mit mål med online coaching er at hjælpe det enkelte menneske med at investere i sig selv og at guide og motivere til at opnå en sund og aktiv livsstil,” fortæller Sanne Troelsgaard.

“Jeg har mærket på egen krop, hvordan fysisk overskud og mere energi kan ændre ens hverdag, og hvor meget man kan opnå, hvis man arbejder fokuseret.“ 

Hvad betyder træning for dig?

“Træning giver mig energi. Når jeg står op om morgenen, er det første, jeg tænker: ‘Hvilke mål skal jeg have for dagens træning?’. Min fysik er en af mine største styrker, så den arbejder jeg selvfølgelig hårdt på at forbedre.”

“Det giver mig energi at stå op om morgenen og føle mig frisk og klar til træning. Jeg vil gerne nå at træne inden morgenmaden, hvor jeg ser de andre på holdet, der i hvert fald ikke har trænet – det giver mig motivation.”

© Sanne Troelsgaard

Sanne Troelsgaards 10 bedste tips til en bedre træning

  1. Find den rette type træning for dig
  2. Investér tid i dig selv og din træning
  3. Sæt dig mål for, hvad du gerne vil opnå
  4. Udfordr dig selv
  5. Opnå mere energi ved at bruge energi
  6. Husk, du kan træne alle steder
  7. Indstil dit mindset til at fokusere på dig selv
  8. Find en god coach eller en god træningsmakker
  9. Tænk på dine muligheder frem for dine begrænsninger
  10. Vær glad og taknemmelig for din krop, og hvad den kan

UEFA Women’s EURO 2022TM på Woman.dk er støttet af Visa, og artiklen er udarbejdet i samarbejde med bold.dk.

Hep med, og nyd det!