10 kvinder deler deres bedste tips til at EJE køkkenet

Fra de bedste eksperter: Womans læsere!

25. april 2016 af Redaktionen

1. Signes råd: “Hvis du har grøntsager i køleskabet, du ikke kan nå at spise, kan du skrælle dem, skære dem ud og fryse dem. Perfekt i gryderetter og lækkert til kødsovsen på en travl aften.” 

2. Michelles råd: “Chorizopølse er fantastisk i pastaretter. Steg lidt hvidløg og chorizo på panden, og vend det med pasta. Pølsen giver smag til pastaen, så du ikke behøver andre ingredienser. Mums!”

3. Frejas råd: “Riv blomkål, og rist det et par minutter på panden i lidt olie. Brug det i stedet for ris – en nem måde at få flere grøntsager på.”

4. Stines råd: “Pift postevandet op ved at opbevare det i en fin kande og putte skiver af agurk, bær eller lime i.”

5. Frejas råd: “Sut på en teske, mens du skærer løg. Så får du ikke vand i øjnene. Sært – men det virker.” 

LÆS OGSÅ Vores bøn er blevet hørt! Nu kan vi spise slik med god samvittighed

6. Nadjas råd: “Snack på lidt rå grøntsager, mens du laver mad. Hvis du får noget indenbords, inden du sætter dig til bordet, kommer du ikke så let til at overspise.”

7. Amandas råd: “Lad være med at spise, til du segner, men tag en lille portion, hold en pause, drik vand, og mærk, om du stadig er sulten.”

8. Karens råd: “Stil de ældste madvarer i køleskabet forrest, så du får dem spist først.”

9. Rikkes råd:“Du kan let få en simpel dessert til at se fancy ud, hvis du portionsanretter den i glas.”

10. Thildes råd: “Blend et par grøntsager med i dine smoothies. Det smager skønt, og du skærer ned på sukkermængden.”

LÆS OGSÅ Dine cravings rammer dig på disse tre tidspunkter

Artiklen er tidligere bragt i magasinet Woman.