“Min angst holder mig vågen om natten”

En læser fra Woman-debatten har brug for dit råd. Deltag i ugens dilemma her

24. januar 2016 af Kathrine Priergaard Lund

“Hej

Jeg skriver fordi, jeg lige har gået i behandling for personlighedsforstyrrelse det sidste halve år. Behandlingen hjalp rigtig meget, og vil selv sige, at jeg har fået det meget bedre. Men nu hvor min behandling er slut, lider jeg rigtig meget at angst om natten, og det gør det rigtig svært at sove. Jeg har lige fået nyt job, og det gør det rigtig svært for mig at møde på arbejde og blive lært op, når jeg overhovedet ikke sover. Det gør mig rigtig ked af det, for vil rigtig gerne kunne beholde mit nye job. Jeg har overvejet, om jeg skal kontakte egen læge for at høre, hvad jeg kan gøre. 

Er der andre, der har prøvet at lide af søvnproblemer/angst om natten, som har nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre?”

anonymcat

Deltag i debatten her

LÆS OGSÅ Min kæreste søger spænding hos prostituerede!

“Hej, der er en række ting du kan gøre.

1) Prøv din egen læge, og så se om du kan få noget medicin for det, en lille mængde resperidon vil hjælpe meget. Så kan du trappe ud senere.

2) Prøv at finde ting, der får dig til at slappe af, inden du går i seng. Fx langt varmt bad. En anden ting der også kan hjælpe måske, hvis det er okay at skrive det, er at give dig selv en orgasme, lige inden du falder i søvn. Hvis jeg har for mange tanker omkring arbejdet, bruger jeg denne metode, og så falder jeg i søvn som en sten bagefter. Men samtidig kan jeg ikke lige huske, hvordan det er med kvinder, om I bliver trætte på samme måde af at få en orgasme, og bare har lyst til at sove.

3) Læse en god bog inden du går i seng, så du tænker over indholdet i stedet for dit arbejde.

4) Lytte til musik, når du vågner om natten, som får dig til at falde i søvn igen, og beroligerer din underbevidsthed.

5) Drop al tv-kigning og mobilbrug 30 min før du går i seng. Det afstresser kroppen og forbereder den til at falde i søvn.”

1987-male

Deltag i debatten her

LÆS OGSÅ 5 tips til at falde i søvn