Kvinde med blad
Gå 10.000 skridt hver dag i træk i en hel måned. © Getty Images

15 ting, du kan skrive på din bucketlist – og krydse af inden 2021

Har du en veninde, du skal udfordre til at klare disse ting?

30. oktober 2020 af Rie Louise Kirkebjerg

1. Skriv et brev. Ja, et vaskeægte håndskrevet brev i konvolut og det hele. Send det til en, du holder af. 

2. Gå 10.000 skridt hver dag i træk i en hel måned. Det er sundt for krop og sind. 

3. (Gen)se alle afsnit af Venner. Vi har regnet det ud, og det tager 3,5 døgn. Uden søvn vel at mærke... God fornøjelse!

4. Kast dig ud i en kreativ hobby såsom at strikke, hækle eller male. Og giv den et seriøst forsøg. 

5. Ryd ud i dit tøj. Sæt det, du ikke længere bruger, til salg, eller smid det i en tøjcontainer, så andre kan få glæde af det. 

6. Læs en (hel) bog. Hvis du er typen, der aldrig rigtigt har interesseret dig for at læse, kan dette især være en fed ting at krydse af på listen. 

7. Lav en julekalender til en, du holder. Køb 24 små gaver, eller skriv 24 små sedler, pak dem ind, og forær din mor, far, veninde, ven, kollega eller kæreste en personlig julekalender. 

8. Lav din egen snaps. Før du tænker ‘ad!’, så tjek lige denne opskrift på snaps med passionsfrugt og lime ud. Snapsen skal trække i op til tre uger, så det er et sjovt projekt op til jul.

9. Bag et surdejsbrød. Måske du allerede har haft kastet dig ud i denne bage-disciplin uden held og med et varmt, lækkert brød efterfølgende. Det er til gengæld virkelig sejt, når det lykkes, og du om morgenen kan nyde et lunt stykke brød med ost. Vi tror på dig!

10. Lær at lave en fed fletning. Det er klart en evne, der er fantastisk at mestre på dårlige hårdage.

11. Find din gamle harddisk/computer/fotoalbum frem. Få et smil på læben og et nostalgisk flashback, når du ser billeder af dig selv som seks-årig med snot løbende ned ad kinderne, og som 16-årig med hair extensions, lavtaljede bukser og Kawasaki-sko. 

12. Mal en væg, eller ryk rundt på møblerne derhjemme. Det er en utrolig nem måde at skabe stor forandring i hjemmet.

13. Kast dig ud i at meditere. Sæt eksempelvis 10 minutter af om dagen til det.

14. Hop i havet. Har du aldrig prøvet at vinterbade? Vi lover dig, at du føler dig bad ass efterfølgende!

15. Ring til en veninde eller et familiemedlem, det er længe siden, du har talt med. Planlæg, at NU vil du lave det opkald, og gå en tur i naturen imens.

Vil du have inspiration, brugbare guides og underholdning? Så tilmeld dig nyhedsbrevet her.