© Moschino Barbie/YouTube

For første gang nogensinde er en dreng med i en Barbie-reklame

Hvem siger, det kun er piger, der leger med Barbie?

19. november 2015 af Tine Sandorf

Barbie og modebrandet Moschino har sammen skabt en moderigtig Barbie i Moschino-tøj fra top til tå. En fin nyhed, som mange Barbie-elskere sikkert vil sætte pris på, men det, der har fået mest opmærksomhed, er noget helt andet.

For første gang i de 56 år, som Barbie har eksisteret, er der nemlig en Barbie-legende dreng med i reklamen for dukken. Tidligere på året kom Mattel, som laver Barbie, også med en anden nyhed – en Barbie, der kunne bruge flade sko.

Se videoen med drengen her:

‘Moschino Barbie’ er produceret i 700 eksemplarer, som bliver solgt med otte stykker Barbie-størrelse-tilbehør fra den nye ‘Moschino Barbie-kollektion’.

Da dukkerne blev sat til salg i sidste uge for omkring 1000 kr. stykket, blev de revet væk på under en time. Til gengæld er der stadig ting i menneskestørrelse tilbage at købe fra kollektionen.