© iStock

15 vaner, vi alle kan lære af dem, der holder fast i træningen

Stjæl de gode vaner her

12. november 2015 af Redaktionen

Lad dig inspirere af de gode vaner, som mennesker, der holder fast i deres træning, har. Det vil på sigt give dig en lettere livsstil med mere overskud og energi – og eventuelt med færre kilo og et mindre taljemål. 

  • Spis krydret mad. Få opskriften på en stærk indisk oksesimreret
  • Tyg maden grundigt. Sæt dig ned, når du spiser. At spise i bilen eller gående på vej til arbejde kan føre til, at du spiser alt for meget; Kroppen når slet ikke at sige fra om, at nu er den mæt.
  • Indfør madro. Tv, smartphones og computere underholder os – også når vi spiser. Når vi ikke er opmærksomme på måltidet, registrerer hjernen ikke oplevelsen helt, og der er større risiko for, at vi vil føle os mindre mætte, end vi er.
  • Gå en tur efter middagen. Gå dig slank
  • Tag trapperne. Gå til frokost i stedet for at tage elevatoren, parkér langt væk fra indgangen, gå over og snak med personen i stedet for at sende email... som ekstrabonus får du netværket mere!
  • Lær at takle stress. Prøv at indføre stressreducerende tiltag i hverdagen. Gå til yoga eller tag en løbetur. Og ånd dybt ind og ud, når du mærker optakten til stress.

  • Hav sunde snacks i nærheden. Hav frisk frugt på køkkenbordet, sunde snacks som nødder i kontorskuffen, grøntsager som gulerødder og selleri i køleskabet – vælg, hvad der virker bedst for dig
  • Husk at grine. Flere forskningsresultater har vist, at der er en sammenhæng mellem glade mennesker og sund livsstil.

Vil du deltage i konkurrencer, læse flere spændende artikler og nyheder, så tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Læs mere fra samme kategori