3 måltider du kan spise inden din træning

Det er lidt forskelligt, hvordan vi godt kan lide det, men det kan være en fordel at få en smule mad i maven inden træning. Det øger nemlig energiniveauet, og det har vi brug for under vores træning. Er du på farten? Skal du have bare noget hurtigt og let? Eller skal du træne efter din frokost? Her er 3 forslag til, hvad du kan spise inden din træning:

 

Det hurtige og lette:

Banan eller æble. En hurtig banan eller æble er super godt som et lille måltid inden træning. Det ligger ikke for tungt i maven, så du kan faktisk nuppe en, lige inden du begynder træningen. Bananer og æbler er en god kilde, da de indeholder kulhydrater, som er giver os energi til træningen. Fordelen ved frugten er, at det er et let måltid at have med på farten!

 

Det hurtige og mættende:

Skyr med bær. Skyr er et rigtig godt måltid inden træning, da skyr mætter og har et højt indhold af protein. Du kan have en lille skyr med på farten, men kan også hurtigt øse en portion op hjemme. Top evt. din skyr med lidt blåbær, eller hvad du lige har i frugtskålen.

 

Det store måltid:

Protein, kulhydrater og grøntsager Nogle gange ligger din træning måske tæt op af et af hovedmåltiderne, eller også har du bare brug for mere mad. Det kan være en fordel at spise det store måltid et par timer inden træningen, så maden lige kan få lov til at lægge sig.

 

Hvad skal du spise?

Fordel maden på din tallerken, så der både er grøntsager, protein og kulhydrater. Så er du sikker på at kroppen har, hvad den skal bruge. Opdel portionens mængde efter rækkefælgen her: 1. Grøntsager 2. Protein 3. Kulhydrater

 

 

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans tidligere træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.