Træningsblog: 3 gode råd til din træningsrutine

1. Gør det lettere for dig selv...
Har du mulighed for at nå det inden arbejde eller skole, så kom op af sengen og afsted. Få træningen ”overstået” fra morgenstunden. Ofte kan vi have en tendens til at gå og fokusere på, at vi senere skal træne, og ofte er energi niveauet og overskuddet ikke rigtig til det, når vi så kommer hjem. Vi har vidst alle den sofa som ser så dejlig behagelig ud..

2. Det behøver ikke taget mere end en halv time...
30 minutters træning er faktisk helt fint! Yeps.. det er korrekt. Du behøver faktisk ikke træne længere tid. Det eneste du skal huske, hvis du ønsker at holde træningen kort, er at holde træningen virkelig effektiv når det endelig står på. En af mine yndlings metoder for dette er at lave de her såkaldte små workouts, hvor både puls og styrke indgår. Har du plads, og kan du give den ordentlig gas, ja så kan du rent faktisk få ordnet træning på stuegulvet. Du kan finde flere eksempler på små workouts i mine tidligere indlæg her på træningsbloggen.

3. Start stille og roligt ud...
Lad være med at start for hårdt ud her i Januar. Ofte boomer fitness centrene med medlemmer, som alle har sat sig nogle mål for det nye år, og så skal der bare gives fuld skrue. Sjovt nok daler det lidt jo længere vi når hen i februar, men hvorfor? Det bunder nok i, at vi har startet lidt for hårdt ud, og motivationen er måske forsvundet. Der kan desværre være andre ulemper ved at starte hårdt ud, først og fremmest kan en hård start på træning resultere i skader, som kan gør at vi bliver forhindret i at træne og dermed skal starte helt forfra. For det andet kan en hård træningsstart resultere i at vi i løbet af et par uger, er ved at kaste op af ordet ’træning’. Så derfor, et godt råd til dette.. start stile og roligt ud. Mærk din krop, få den sparket lidt i gang igen og trap ligeså langsom op. Er du ikke vant til at træne, så er 2-3 gange i ugen helt fint! Lav en plan og sæt dig et mål. F.eks at du mandag, onsdag og fredag skal lave min. 30 minutters intensiv træning. Vi må ikke glemme, at hvile og restitution er lige så vigtigt for ikke at opbygge skader og mistet motivation.

 

Hvilke træningsrutiner fungerer for dig??

Rigtig god træningslyst!

 

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans tidligere træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.

Læs mere fra samme kategori