Træningsblog: 3 øvelser, der kickstarter din løbetur

© iStock

Når vejret er til det, er der da ikke noget mere skønt end at løbe en tur i det fri. Løb er både godt for vores helbred, styrker vores udholdenhed og er super godt for vores kondition.

Vi forbrænder en masse kalorier ved en løbetur, men vi har ofte en tendens til at forbinde løb med den eneste mulighed for at opnå et vægttab – heldigvis findes der mange andre måder at kunne opnå det på. Ønsker du at få strammet mormorarmene eller få lidt ekstra fylde i bagdelen, så er der en lille ulempe ved løb, da lange løbeture desværre har svært at forme vores krop. Derfor er det en god ting, at kombinere både løb og styrketræning. Vidste du godt at du øger din forbrænding ved styrketræning? Da man får et højere stofskifte jo mere muskelmasse man har, plus at din efterforbrænding efter styrketræning bliver utrolig høj. Ved styrketræning er det lettere at fokusere på de enkelte områder som vi ønsker at forbedre. Vi kan for eksempel træne vores baller, arme og forme en mere symmetrisk krop, samtidig med at vores krop bliver sundere og stærkere. Hvad tænker du om kombinationen af styrketræning og løb? 

Her kommer jeg med et par øvelser som du kan starte din løbetur med. Er vejret lidt for lækkert til en tur i fitnesscenteret, så hop i løbeskoene, og start turen med en omgang styrketræning. Her er 3 øvelser, du kan lave inden din løbetur:

 

10 lunges

 

10 air squat

 

10 armbøjninger

Hop også ind forbi mit tidligere indlæg ”Sådan træner du hjemme”, og få inspiration til andre øvelser til din træning.

 

Et lækkert tip

Jeg foreslår styrketræning inden din løbetur, da det kræver kræfter og energi til at udføre de fysiske øvelser. Hvis du vælger styrketræning efter din løbetur, kan du riskikere at være træt og udkørt. Derfor spar på kræfterne og give den fuld skrue med styrketræningen, inden du fortsætter løbeturen.

Hvordan starter du din løbetur, og har du selv nogle rutiner, som du har lyst til at dele?

 

Go’ træning

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans tidligere træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.