Træningsblog: 6 tips til at smide kiloene på den sunde måde

Jeg kommer her med 6 bud på, hvad der kan hjælpe dig tættere på dit mål:

 

1: Kost

Hvad spiser du i løbet af en dag? Hvor ofte og hvor store portioner? Det er rigtig vigtigt at give kroppen en masse brændstof i løbet af hele dagen og samtidig få nok protein, grøntsager, fedt og kulhydrater. 3 tips til din kost:

  • Spis morgenmad – så er du mæt i længere tid og undgår måske at falde i de små fælder
  • Tilføj grøntsager til alle dine måltider – det mætter og du vil derfor ikke have samme lyst til de små hapsere
  • Find sunde alternativer til dine dårlige vaner

 

2: Små hapsere

Du har sikkert helt styr på hvad dine måltider skal indholde, men tænker du på hvad du ellers putter i munden? Du bliver måske tilbudt et bolsje af kollegaen, en caffé latte med veninden, eller det sukker du drysser over din havregryn om morgenen. Alle de her små ting som vi ikke tænker over, bliver i sidste ende talt med i det store regnskab og kan egentlig gøre en kæmpe forskel i sidste ende.

 

3: Drikker du dine kalorier

Cola, saftevand, juice, caffé latte osv. Alle de her ting indeholder mange kalorier, kalorier vi måske gerne vil være foruden. Dermed ikke sagt at du skal holde dig fra alle tingene, men hvis du er ude på at tabe dig, så overvej hvad du drikker og om der er andre alternativer. For eksempel kan du vælge din caffé latte på skummetmælk i stedet for sødmælk, skift colaen ud med cola light. Allerede hér er du endnu et skridt tættere på at skabe resultater.

 

4: Søvn og stress

Vi stresser og stræber konstant efter at træne os stramme og flotte og efter at spise de rette ting, men søvn og stress kan faktisk også være en stor årsag til at vi har svært ved at opnå de ønskede resultater. Har du en stresset hverdag eller lider du af søvnmangel? Så har det en stor betydning for hvordan kroppen restituerer og det er altafgørende når vi prøver at skabe resultater. Hvis kroppen aldrig kommer ned i den zone hvor den får ro og restituerer, beskytter den på fedtet og vi vil derfor have svært ved at skabe resultater. Skræmmende ikke? Så husk lige at få slappet lidt af!

 

5: Nøgleordet for et vægttab

Meget vigtigt at vide, hvis du ønsker et vægttab – kalorieunderskud! Tænk over om du nogen gange kan tage cyklen i stedet for bilen? Eller trapperne i stedet for rulletrappen. Alle disse små ting i hverdagen gælder!

 

6: Realistiske mål

Der findes alverdens slankekure, suppekure, juicekure og jeg skal komme efter dig! Hvem har nogensinde synes det var sjovt at skulle følge en slankekur mere end 1 uge? Sæt dig selv realistiske mål og start hellere med små skridt. Lige pludselig bliver det en del af din hverdag og små skridt bliver til store og før du har set dig tilbage har du skabt flotte resultater. Og helt ærligt, er det ikke federe at gøre det til en livsstil end en irriterende slankekur?

Her var mine 6 bud på hvad der kan ligge til grund for, hvorfor der ikke sker noget med din træning og kost. Har du selv nogen gode erfaringer som du ønsker at dele? Så hit med dine råd i kommentarfeltet.

 

Go’ fornøjelse!

Sarah Posin

Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans tidligere træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.