Træningsblog: Derfor skal du træne med Kettlebells

Du har måske set de her fine kettlebells, som man ofte finder i træningscenteret. Måske du endda har trænet med dem før? Kettlebells kan bruges til stort set alle muskelgrupper – både til træning af overkrop og underkrop.

Men vidste du godt, at kettlebells kan give dig en bedre kondition og mere styrke? Du bruger nemlig både dine muskler, samtidig med at du svinger rundt med vægten og får pulsen godt op og herved forbedrer din kondition, udholdenhed og styrke. Det er ikke helt tosset, når vi både snakker om at opstramme kroppen og samtidig lave fedtforbrænding.

Her er et eksempel på en hurtig og effektiv træning med kettlebells. Her indgår både styrke og puls:

4 runder af

10 Kettlebell Swings

10 Goblet Squat

10 Russian Twist

10 Kettlebell High Pull

 

  5 Tips til din kettlebell træning:

  1. Hold ryggen ret
  2. Vær opmærksom på omgivelserne omkring dig
  3. Tænk på det rette underlag – måske ikke på dit nye parketgulv
  4. Slip kettlebellen hvis du føler den er ved at svigte
  5. Lær teknikken, og start i de små kilo
Sarah Posins træning

Stærk, sund og glad er Sarahs vision. Hun er Womans tidligere træningsekspert og guider os kvinder til en sund hverdag med træning og sunde alternativer.

Sarah er en passioneret trænings- og livsstilsblogger, som deler ud af sin erfaring her på Woman og på hendes blog og i form af boot-camp forløb og personlig træning. Sarah er Danmarks mester i Bikini Fitness og har efterfølgende konkurreret i udlandet, hvor hun har repræsenteret det danske landshold.

Hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Kig også forbi Sarahs blog, hvor du kan finde flere tips og tricks til, hvordan du opnår resultater med din træning, eller find hende på hendes Instagram eller facebook.