Træningsvideo: Sådan får du en veltrænet ryg

Se med, når Womans træningsekspert Sarah Posin viser, hvordan du kan træne dig til en flot og veltrænet ryg

25. november 2015 af Josefine Bjørn Månsson

Kom i bedre form med Woman.dk, når vi viser dig de bedste øvelser til en flot og stærk krop i samarbejde med vores træningsekspert Sarah Posin. I videoen får du en række effektive rygøvelser.

Udover at styrke dine rygmuskler kan du forebygge rygproblemer, mindske din talje og få en flottere kropsholdning når du træner din ryg.

Du kan lave rygøvelserne i videoen i et fitnesscenter med en TRX og et stativ.

Se videoen herunder:

Gode træningsøvelser til en stærk ryg

  • TRX row
  • Pull ups

Ved TRX row bruger du din egen krop som vægtbelastning. Jo mere vandret du ligger, jo mere modstand får du. Når du starter med at lave pull ups, kan du begynde med de negative pull ups for at opbygge styrke til normale pull ups. Stil dig på en stol eller boks, og sænk dig langsomt ned. Når du er klar, kan du prøve med en normal pull up. Du kan bruge en elastik under dine fødder til at gøre øvelsen nemmere.

Sarah Posin er Womans træningsekspert og guider dig til en sund hverdag med træning og sunde alternativer til hverdagens fristelser. Udover at være en passioneret trænings- og livsstilsblogger laver Sarah boot-camp-forløb og arbejder som personlig træner. Sarah er tidligere Danmarksmester i Bikini Fitness, og hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.

Læs mere fra samme kategori