Træningsvideo: Sådan får du faste baller

Se med, når Womans træningsekspert Sarah Posin viser, hvordan du kan træne dig til faste baller

4. november 2015 af Josefine Bjørn Månsson

Kom i bedre form med woman.dk, når vi viser dig de bedste øvelser til en flot og stærk krop i samarbejde med Sarah Posin.

I videoen får du flere effektive balleøvelser, der kan give dig en mere fast bagdel. Begge øvelser kan laves i et fitnesscenter eller hjemme i stuen. De vigtigste redskaber er en bænk/sofa, og hvis du ønsker at udfordre dig selv, kan du udføre øvelserne med håndvægte eller en vægtstang.

Se videoen herunder:

Gode træningsøvelser til faste baller

  • Bulgarian split squat
  • Hip thrusters

Husk at fokusere på at holde spændet i dine baller under begge øvelser. På den måde aktiverer du musklen mest, og på den måde får du mest ud af balleøvelsen. Da vores ballemuskel er den største muskel i kroppen, har du – især ved hip thrusters mulighed for at have mange kilo på. Bulgarian split squat træner tilmed også din stabilitet og balance.

Sarah Posin er Womans træningsekspert og guider dig til en sund hverdag med træning og sunde alternativer til hverdagens fristelser. Udover at være en passioneret trænings- og livsstilsblogger laver Sarah boot-camp-forløb og arbejder som personlig træner. Sarah er tidligere Danmarksmester i Bikini Fitness, og hendes mission er at hjælpe andre kvinder tættere på deres mål og finde glæde og velvære i en sund livsstil.